Így született újjá Michael Jackson

0

Egyre több már eltávozott előadó “kel életre” a digitális technológiáknak köszönhetően, és a vizuális művészek keze nyomán gyönyörűen újraalkotott énekesek egész stadionokat képesek megtölteni poszthumusz dalaikkal.

A Bilboard Award díjátadóján most a Pop Királya, Michael Jackson tért vissza a halálból, hogy egy hibátlan és lélegzetelállító performance-ot nyújtson a szakmai közönségnek. Stephen Rosenbaum-ot bízták meg a feladattal, hogy a eseményen a színpadra varázsolja a legenda holografikus mását, aki tökéletesen eleget tett a kérésnek, hisz a digitális előadás mesterien megalkotott arc-animációt, illetve a Light Stages technológiától a motion capture-ig minden kisegítő lehetőséget alkalmazott.

Michael Jackson zenéjével szinte eggyé váltak a lélegzetelállító és látványos színpadi show-k, a közönség pedig a több évtizednyi fellépés során tökéletesen megismerhette az énekes jellegzetes mozdulatait és egyedülálló előadásmódját, így az újbóli digitális színpadra lépés során csak is a legtökéletesebben re-kreált mozdulatok segítségével idézhették meg a készítők az eredeti Jackson-koncertek hangulatát, ez pedig hatalmas nyomás alá helyezte a vizuális alkotókat.

A 25 éve a szakmában tevékenykedő Rosenbaum anno az Industrial Ligt and Magic-nél kezdte karrierjét, és olyan nagy nevekkel volt alkalma közösen alkotni mint Joe Letteri (4 vizuális effekt Oscar, többek között az Avatar is neki köszönhető), vagy Scott E. Anderson (Babe, Cillagközi invázió).

Az ezt megelőző projektjeik során Rosenbaum és csapata már részt vett korábbi holo-előadók megalkotásában és a technológia kifejlesztésében is. 2013 októberében kereste fel őket a Michael Jacson Estate azzal a kéréssel, hogy egy koncert erejéig digitális tudásukat bevetve felélesszék a Pop Királyát, melyben segítségükre volt a Pulse Evolution nevű, emberi animációkra szakosodott cég is.

A tökéletes színpadkép eléréséhez a VFX csapat egyedi segítséget kapott olyan koreográfusoktól, táncosoktól és stylistoktól akik anno együtt dolgoztak Michaellel. Az ő rálátásuk rengeteg hasznos elemmel gazdagította a végleges produkciót.

Egy legenda felélesztése

A döntés arról, hogy az előadó milyen korú legyen a színpadon teljes egészében a digitális művészekre volt bízva, hisz Jacksonról már egészen kis korában startoló karrierje óta fellelhető felvételek alapján a mozgás és a külső jegyek rekonstruálása meglehetősen egyszerű lett volna.

A választás végül az 1997-es Stephen King közreműködésével készült rövidfilm a Ghosts jelenetei szolgáltatták az alapot a holo-verzió elkészítésekor. Sajnos a mostani scannelési technológiákkal ellentétben, ahol alapból a markerek 3d-s arc kreálására képesek, itt a 2d-s felvételekből kellett kinyerni az adatokat. Ezen módszer első körben ez azt eredményezte, hogy rengeteg hiányos textúra készült el, melyeket a művészeknek kellett minél realisztikusabban kipótolniuk.

Michael-Jackson-Slave-To-The-Rhythm

Mikor a különleges, senkiével össze nem téveszthető arc elkészült, egy újabb problémával kellett szembenézni a csapatnak, hisz az eddigi holo-fellépőkkel ellentétben a Pop Királya nem takargatta ajkait a kezében fogott mikrofonnal, így soha nem látott figyelmet kellett fordítani az ajkak és a zene megfelelő szinkronizálására.

“Tupac-al ellentétben, aki kopasz volt, Michael tánc közben a haját is használta”
Stephen Rosenbaum

A projekt tökéletes megvalósításához Rosenbaum a Dél-Karolinai Egyetem micro-geometriai kutatásait is fel kívánta használni, melynek segítségével minden eddiginél pontosabb arcmimikák megalkotására is lehetőség nyílik. A rendkívüli részletességgel kidolgozott karakterek a geometriai miniatűrök szintjén minden eddiginél realisztikusabb alkotások létrehozását eredményezhetik. A végső map 6x8K-s felbontású volt és RMS 18-ban került renderelésre.

A digitális Jackson szemének realisztikus viselkedéséhez alaposan kifaggatták táncosait, és a leírásaik alapján leheltek életet a sztár látószervébe.

“…Michael gondolkodás helyett inkább átélte az előadásait. A közönségével is folyamatosan tartotta a szemkontaktust”
Stephen Rosenbaum

Az elengedhetetlen jelmezek

A karakter megalkotásakor a stúdió az arcra helyezte a legnagyobb hangsúlyt, ám a test realisztikus létrehozása is hasonlóan komoly kihívás elé állította a készítőket.

Mivel Michel Jackson az énekesi karrierje mellett rendkívüli előadó és nagyszerű táncos is volt, a produkciói szerves részét képezték a különféle egyedi fellépőruhák is. A csapatnak szerencsére sikerült megszerezni a modell készítéséhez Michael Bush-t, aki a legenda koncertek során viselt öltözékeiért volt felelős és a Billboard gálára is megálmodott egy különleges viseletet az éneke számára. A rengeteg hasznos tanács mellett az énekes pontos alkatáról is szolgált információval Mr. Bush.

o-MICHAEL-JACKSON-facebook

Az elkészült alkotás is bizonyítja, hogy a digitális animációk és a holo-technológia ötvözése rengeteg lehetőséget rejt még magában. Rosenbaum és csapata a vizuális performance minden egyes elemét a lehető legnagyobb részletességgel dolgozták ki, sőt maga Michael az eredeti renderelések során 7,5K-s felbontásban kelt életre, mely még közelről nézve is megőrizte volna az élethű alakítás látszatát a live show-n azonban (vélhetően a megfelelő erőforrások hiánya miatt) kicsit szerényebb minőségben került a digi-Michael a színpadra, azonban a készítők ügyeltek arra, hogy ez semmit ne rontson az előadás élvezhetőségéből.

Tupac és Michael életre keltése tökéletesen prezentálták értő kezekben mi mindenre lehetnek képesek a VFX ipar mesterei, ha megfelelő technológiai hátteret biztosítanak számukra.

Share.

Leave A Reply