SIGGRAPH 2014 – Computer Animation Festival

0

Vészesen közeleg a VFX-világ egyik legnagyobb éves rendezvénye  SIGGRAPH, már csupán egyetlen hónap választ el minket a rengeteg izgalmas hírtől és bejelentéstől. Ez alkalommal a 41. alkalommal megrendezésre kerülő fesztivál díjazottjairól rántották le a leplet, mi pedig megmutatjuk, melyek azok a munkák amik elnyerték a szakmai zsűri elismerését.

Az augusztus 10 és 15 között Vancouver-ben megrendezésre kerülő SIGGRAPH 2014 keretein belül több mint 100, digitális mesterek munkáját dicsérő alkotást mutatnak majd be, melyek 450 film közül bizonyultak a legjobbnak. Az idei évben új kategóriákkal bővült a nevezhető alkotások listája, mely ezáltal még több alkotónak tette lehetővé a nevezést. A hatalmas presztízst jelentő fesztivál mozgóképes díjátadóját 1999 óta egyébként a Filmakadémia is jegyzi, és sokan az animációs rövidfilmek kategóriájában a következő évi Oscar előszobájának is tekintik, hisz számtalan alakalommal fordult már elő, hogy a SIGGRAPH-on diadalmaskodó alkotás később egy Akadémiától kapott aranyszobrocskával is gazdagodott.

Szóval a most megnevezett alkotások készítői bizakodhatnak, hisz ha minden a terveik szerint alakul akkor hamarosan komoly hírnévre tehetnek majd szert. Még mielőtt belevágnánk a legjobbak felsorolásába vessünk egy pillantást a fesztivál beharangozó trailerére, mely minden szempontból nagyszerű vizuális orgiát kínál.

A legjobb show – Box (Egyesült Királyság)

A Box egy valódi mestermű, mely projection-mapping használatával képes teljesen bolonddá tenni látószervünket, hisz a létrehozott technológia a sík, mozgó felületeket pillanatok alatt térbelivé varázsolja. Ezen illúzióval a digitális művészek alkotószabadsága sokkal nagyobb teret nyerhet, hisz segítségével kedvükre alakíthatják a körülöttük elhelyezkedő teret. A készítő, Tarik Abdel-Gawad méltán lehetnek büszke alkotására, melyet a szakmai zsűri is díjazásra méltónak ítélt.

A Zsűri Kedvence – Paper World (Magyarország)

Kishazánk is képviselteti magát a fesztivál filmes felhozatalában, hisz Ringeisen Dávid és Ruska László New York-ban elért sikerek után (ahol a zsűri a legjobb diákfilm kategóriában aranyéremmel jutalmazta alkotásukat), sorra járják a VFX világ nagy rendezvényeit. Úgy tűnik a speciális mikrovilágot bemutató alkotásuk Vancouverben is levette a lábáról a szakmai ítészeket, hisz a személyes kedvencüknek odaítélhető JURY AWARD-al jutalmazta a Paper World alkotóit.

[/vc_column_text]
A Legjobb Animációs Rövidfilm – Home, sweet home (Franciaország)

A francia alkotás egy házról szól, aki elhatározza, hogy útnak indul és hihetetlen kalandokba keveredik. A film hatalmas jövő előtt állhat, hisz – mint azt már a beharangozóban említettük – a SIGGRAPH legjobb animációs rövidfilmjének járó díjat elnyert remekművek rendkívüli közelségbe kerülnek a februári Oscar díjátadó hasonló kategóriájához, ahol a Home, sweet home-ért felelős kis csapat a szakma nagyjaival is megmérkőzhet.

Legjobb Vizuális Effektusok – Gravitáció (Egyesült Királyság)

Az előző év legnagyobb sikerét auguztus végén mutatták be, így kétség sem fért hozzá, hogy az idei SIGGRAPH-on tarolni fog. A vizualitásáért – többek között – Oscar díjjal is jutalmazott alkotás egy valódi mestermű, mely tökéletesen prezentálja a modern filmművészet és a digitális technológiák harmóniáját. A rendező, Alfonso Cuarón mesterien használta önkifejezésre a 3D-t is, így a Gravitáció valóban berántja világába a közönségét.

Legjobb Vizualizáció és Szimuláció – Kinematics (USA)

Egy vadonatúj technológiát prezentál a Nervous System filmje, mely bemtatja, hogy a cég forradalmi alkotásainak köszönhetően, hogyan kreálhatók tökéletesen flexibilis alakzatok mindössze egyetlen 3D-s nyomtató segítségével. A kialakításhoz a 3D-s alkotók számára ismert rigid-body fizika továbbgondolt változatát használják a készítők, melynek közreműködésével tökéletesen valós kapcsolódásokat szimulálhatnak már a modellek tervezése során. A térbeli printerek által kinyomtatott különlegességek felhasználási lehetőségei pedig végtelenek.

Legjobb Játék – The Crew (Franciaország)

A játékvilág autóimádóit nem könnyű lenyűgözni, a kívánt hatás eléréséhez mindenképp valami egyedi és megismételhetetlen alkotásra van szükség. A The Crew csapata éppen ezért hatalmas fába vágta a fejszét mikor is egy hatalmas szabadon bejárható világ megalkotása mellett döntöttek, ahol tulajdonképpen egy autós szerepjáték zajlik majd. Az ősszel megjelenő game E3-as prezentációja során azonban mindenki megtapasztalhatta, hogy az elméletben remekül hangzó ígéretek a gyakorlatban lenyűgöző minőséggel kelnek életre.

Legjobb Valós Idejű Grafika – RYSE: Son of Rome (Németország)

A legelső Xbox One exkluzív cím valójában azt hivatott prezentálni, hogy a nextgen játékgépek milyen brutális erővel rendelkeznek. A különféle szereplőknek és a környezetnek egyaránt filmes minőséget kellett képviselni a sikerhez, hisz a nyolc órás játékmenetből csaknem két órát az átvezető videók töltenek ki. A Crytek sikeresen vette az akadályokat és napjaink egyik legszebb játékát tette le az asztalra.

Legjobb Reklám – Three “The Pony” (Egyesült Királyság)

Már a reklámfilmekben is hatalmas mennyiségű CGI-t használnak melynek köszönhetően a SIGGRAPH-on is külön kategóriát kaptak a kereskedelmi célú VFX-ben gazdag hirdetések. Az idei győztes a brit Three cég számára renderelt alkotás lett, mely egy rendkívül szépen kivitelezett póninak köszönheti a sikerét, aki Michael Jacksont megszégyenítő moonwalk-kal táncolja körbe békésen legelésző társait.

Share.

Leave A Reply