Hogyan készült a Doctor Who félarcú embere?

1

A hatalmas népszerűségnek örvendő Doctor Who egyik igen sajátos megjelenésű figurájának fél arcát a londoni Milk varázsolta hátborzongatóan hitelessé.

Az augusztus 23-án bemutatott epizódban a Doktor találkozik egyik komoly ellenlábasával, akinek a fél feje mechanikus alapokon nyugszik és ennek megjelenítése az angol szakemberekre hárult, akik szemmel láthatóan nagyon komolyan vették a munkájukat. A Milk összesen  87 felvételen “torzította el” a szerepet játszó Peter Ferdinando fejét, de a nyomás nagy volt, hiszen nyitóepizód révén nem végezhettek fércmunkát, derül ki Will Cohen, a Milk társalapítójának és jelenlegi vezérigazgatójának nyilatkozatából. Éppen ezért a feladatnak úgy láttak neki, hogy megtekintettek néhány olyan filmet, ahol szintén részleges arccserét hajtottak végre a VFX munka során, mint ahogyan például a The Dark Knight és Two-Face esetében. Mivel alapvetően tévésorozatról van szó, a költségvetés és a határidő sokkal szorosabb volt, mint a nagyobb büdzsével dolgozó mozifilmek esetében. Az élőszereplős felvételek során Ferdinando az arcának eltávolítandó részére egy fekete, ketreces maszkot kapott, melyet markerek egészítettek ki, segítve az utómunka során készülő CG-s munkatársakat. A maszknak ugyanakkor megvolt az az előnye is, hogy így a távoli felvételeknél nem kellett CG-t használni, mert kellően hitelesnek tűnt enélkül is, de ettől függetlenül a Milk készített egy 3D-s modellt Ferdinando fejéről, ami a tracking csapat munkáját segítette azzal, hogy referenciapontokat adott a szereplő természetes fejformájáról. Plusz megoldandó feladat volt még, hogy a ketreces fejben mechanikus alkatrészek mozgását kellett látniuk a nézőknek a végleges verzióban, de az angol szakemberek ezt is ügyesen kivitelezték, így nem csak azoknak érdemes megnézni a részt, akik amúgy is Doctor Who rajongók, hanem bárki másnak.

Half-FaceMan_in_Promiseland

Share.

About Author

Ratfai Gabor

2009-ben kezdtem cikkeket írni a GameStar magazinba, majd rá két évre úgy hozta a sors, hogy átmenetileg a szerkesztői tevékenység vált a főprofillá. Ezt követően egyre több oldalnak dolgoztam, jellemzően a videojátékok, a számítástechnika és a mobilkommunikáció témáiban, de autóstesztek és alternatív hajtással foglalkozó autós cikkek is tarkítják a portfólióm. Szeretek időről-időre szubjektív véleményeket, gondolatébresztőket írni, melyek alapgondolatai leginkább a videojátékok világának történéseivel kapcsolatosak. Szabadidőmben igyekszem minél több időt tölteni motor nélküli repülőgéppel a levegőben.

1 hozzászólás

  1. Pingback: Milk: 47 Ronin breakdown - Meshmag

Leave A Reply