Photokina 2014: egy tál lencse

0

A hét elején ért véget az idei Photokina, ahol a fotozás iránt érdeklődő látogatók, vagy az ebből élő profi fotósok ismerkedhettek az újdonságokkal.

Ennek megfelelően oldalunkon is megjelentettünk egy cikket, mely a vázakat és a kompaktokat egyaránt érintette, most pedig összeszedtünk egy kis válogatás a gépekhez tartozó lencsékről, objektívekről is, mert mire mennénk a kerettel, ha nincs hozzá valami, amin bejön a világ?

Canon EF-S 24mm f/2.8 STM Pancake

Ez a vékony lencse mindössze 125 grammot nyom, így remek partnere lehet azoknak az embereknek, akik sokat mennek, és nem szeretnek hatalmas fotóstáskával utazgatni. A 24 milliméteres fókusztávolság ebben az esetben olyan, mintha DSLR-re 38 mm-es objektívet tekernénk fel, ami nagyjából az emberi szem látószögének felel meg, amit a Canon ki is emel, mint komoly pozitívumot, mivel így a kép természetesnek hat, az f/2.8 pedig gyengébb fényviszonyok között is remekül teljesít. Ugyanakkor azt érdemes tudni, hogy a Canon EF-S 24mm f/2.8 STM Pancake nem rendelkezik a Canon-féle képstabilizáló rendszerrel, szóval a bemozdulásra oda kell figyelni, de némiképp kompenzálhatja az elmosódott képeket, hogy cserébe 0,16 méteres fókusztávolságot kapunk. Mindezt 149 dollárért.

canon-24mm-900-90

 

Fuji XF 50-140mm f/2.8 R LM OIS WR

A Photokina 2014-en a Fuji többek között bemutatta remek telezoomját, melynek egyik nagy erénye, hogy bírja az időjárás viszontagságait, így akkor sincs nagy gond, ha véletlenül hasra esünk egy pocsolyában, természetfotózás közben. Amennyiben esetleg úgy döntünk, hogy ezt az objektívet használnánk a természetben előforduló állatok fotózására, akkor egyrészt gondoljuk át a dolgot a 140 mm miatt, másrészt viszont jó partnerünk lesz a Fuji terméke, mert a tripla lineáris élességállító motor meglepően halkan teszi a dolgát, mellé pedig az optikai képstabilizátor segíti munkánkat, ha éppen a kritikus szint alá esnének a természetes fények. A kromatikus aberráció általában problémát szokott okozni a zoomnál, de a Fuji szerint az öt darab ED tag és az egy SuperED kiküszöböli a problémát, vagy legalábbis nagyban csökkenti. Aki egy ilyenre vágyik, az úgy tervezzen, hogy 1600 dollárral fogja terhelni a költségvetést.

fuji-50-140mm-900-90

 

Samyang 12mm f/2.8 ED AS NCS Fish-eye

A Samyang új halszemoptikája full-frame gépekhez lett kitalálva, és jelenleg a gyártó kínálatának legnagyobb látószögét kínálja a maga 180 fokával. A benne lévő három ED tag mellett a lencsék megkapták a gyártó saját nanokristályos tükröződésgátló bevonatát, ami az UMC bevonattal együtt jó szolgálatot tesz a kontraszt és a színvisszaadás tekintetében. Egyebet sajnos jelenleg nem nagyon lehet tudni a halszemes lencséről azon kívül, ami a nevéből is kiderül, de nem tűnik rossz választásnak, ha valaki egy furcsa világot szeretne megörökíteni.

samyang-12mm-900-90

 

 

Olympus M.Zuiko Digital ED 40-150mm f/2.8 Pro

Az Olympus négyharmados professzionális kínálata már bizonyított, és úgy néz ki, hogy a mikor négyharmados formátumnál is hasonló lesz a helyzet, ami pedig pluszban hozzátesz az értékéhez, hogy bírja a port, a fröccsenő vizet és a hideget, ami nem árt egy ilyen jellegű eszköznél. Az AF rendszer csendes, mint az ebola, mivel a mechanika csak két lencsetagot mozgat, miközben a motorok gyorsan és hatékonyan állítják az élességet. A mikro négyharmadnak köszönhetően 35 mm-es fényképezőgépre vonatkoztatva 28-300 milliméternek felel meg az 1500 dolláros objektív.

olympus-40-150mm-900-90

 

 Sony FE PZ 28-135mm F4 G OSS

Egyértelműen prémiumkategóriás termékkel van dolgunk, hiszen az Európában decemberben megjelenő objektív ára 2500 dollár, de ezért nem csak egy márkajelzést, hanem valódi tartalmat kapnak a fotósok (videósok). Habár méretei alapján nem így gondolnánk, valójában egy egészen könnyű, jól használható, por-és nedvességálló egységről beszélünk, mely az SSM-nek köszönhetően gyorsan és csendesen állít fókuszt. Ez az objektív az első olyan full frame, mellyel nem leszünk zavarban a Sony E bajonettes fényképezőgépeinél sem, ami pedig a fókusztávolságot illeti,  (35 mm egyenértékkel számolva) 42-202,5 milliméterről beszélhetünk.

sony-28-135mm-900-90

 

Mindezek mellett a Photokina idén is számos egyéb érdekességet kínált ezen a téren, többek között néhány olyan objektívet, melynek az árát sem lehet tudni, de olyanok is akadtak, amiket korábban már bemutattak a gyártók, de itt jobban meg lehetett tapogatni. A fenti válogatás egyébként is inkább egy rövid, szubjektív mintát takar, semmint bármilyen tematika mentén írt összeállítást, szóval még az sem kizárt, hogy lesz egy újabb, bár addigra már az újszülöttek is tudni fogják, hogy milyen bejelentések és bemutatók voltak, tehát jó eséllyel visszakanyarodunk a VFX és a CGI világ felé.

 

Share.

About Author

Ratfai Gabor

2009-ben kezdtem cikkeket írni a GameStar magazinba, majd rá két évre úgy hozta a sors, hogy átmenetileg a szerkesztői tevékenység vált a főprofillá. Ezt követően egyre több oldalnak dolgoztam, jellemzően a videojátékok, a számítástechnika és a mobilkommunikáció témáiban, de autóstesztek és alternatív hajtással foglalkozó autós cikkek is tarkítják a portfólióm. Szeretek időről-időre szubjektív véleményeket, gondolatébresztőket írni, melyek alapgondolatai leginkább a videojátékok világának történéseivel kapcsolatosak. Szabadidőmben igyekszem minél több időt tölteni motor nélküli repülőgéppel a levegőben.

Leave A Reply