Hyperion: a Disney hatalmas gurítása

1

Kockázatos vállalkozás volt, amiben még a Disney sem bízott teljesen, de a Hyperion bevált és kőkeményen dolgozott.

 A tavalyi Euorgraphics Symposiumon is lehetett tudni, hogy a Disney Animation valami igazán komolyat gondolt ki, azóta pedig egyértelművé vált, hogy a saját maguk által kigondolt és 10 ember kétévnyi fejlesztési munkáját igénylő Hyperion beváltotta a hozzá fűzött reményeket. A Big Heroe 6 ugyanis már ezzel a renderelő szoftverrel készült, bár azt hozzá kell tenni gyorsan, hogy mellette párhuzamos futottak a „hagyományos” eljárások is, mert kellemetlen lett volna, ha beüt a ménkű és ott állnak egy félkész animációs filmmel.

big hero

A Big Heroe 6 a fiktív San Fransokyóban játszódik, melynek nevéből gyorsan ki lehet találni, hogy mely városokból lett összemosva és felépítve, de az összesen huszonhárom kerület rengeteg objektumot jelentett, vagyis számszerűsítve ezeket, a Disney Animaton 83000 épületet, 260000 fát, ennél valamivel kevesebb, vagyis 215000 villanyoszlopot, illetve 10000 ilyen-olyan járművet helyezett el a városban. De mindez csak egy kihalt szellemtelepülés lenne lakók nélkül, így San Fransokyo kapott 750000 városlakót, tehát az előbb említett számokból egyértelműen látszik, hogy igen komoly számítási teljesítmény szükségeltetett ahhoz, hogy mindez megvalósulhasson. A Hyperion fizikailag négy renderfarmra támaszkodhatott, melyek különböző földrajzi helyeken működnek, tehát már ezek összehangolásáért is külön szoftver felelt, de ehhez kézenfekvő volt a házon belüli megoldás, vagyis a CODA használata.

varos

Érdekesség egyébként, hogy az 55000 magos szuperszámítógép komplex még így is csak a hetvenötödik a rangsorban hasonszőrű társaihoz képest, de a Disney szerint a GPU-k és az FGPA-k így is a jövőt idézik. A rendszer összesen 400 Tbyte memóriával rendelkezik, így az előbbiek tükrében nem csoda, hogy teljes energiafelhasználása 1,5 MW, ami a 450 Wattos Codegen tápokhoz szokott felhasználó számára bitang módon sok. Ezekkel a paraméterekkel a rendszer akár 1,1 millió számítást végezhet naponta, és mivel 90 százalék körüli volt a kihasználtság, általában a közelében is járt, de automatikus mivoltának köszönhetően nem igényelt különleges felügyeletet.

comparison

A Hyperion a saját metódusát használva lényegesen gyorsabban tud dolgozni, mint társai, amit leginkább a fenti grafikont szemlélve tudunk értelmezni, hiszen az 1094 és 214 perces munkaidőhöz (Arnold és PRMan) képest a 11,2 másodperces saját eljárás magáért beszél. Mindezek azt jelentik, hogy a jelenleg rendelkezésre álló szerverfarm és kapacitás segítségével még két hétre sem lenne szükség (valójában elég mindössze 1,5 hét) ahhoz, hogy egy Aranyhaj szintű animációs film elkészüljön, és ez akárhogyan is nézzük, elég komoly fegyvertény. Ismerve az ipar fejlődését, nem lenne meglepő, ha a Hyperion közkinccsé válna megfelelő licencdíj ellenében, ami egyben azt is jelenthetné, hogy a jövőben még több és még jobb animációs filmek érkezhetnének. Mi például nagyon vevők lennénk valami újabb Repcsik őrületre, vagy a Verdák első részére hajazó autós mulatságra.

Share.

About Author

Ratfai Gabor

2009-ben kezdtem cikkeket írni a GameStar magazinba, majd rá két évre úgy hozta a sors, hogy átmenetileg a szerkesztői tevékenység vált a főprofillá. Ezt követően egyre több oldalnak dolgoztam, jellemzően a videojátékok, a számítástechnika és a mobilkommunikáció témáiban, de autóstesztek és alternatív hajtással foglalkozó autós cikkek is tarkítják a portfólióm. Szeretek időről-időre szubjektív véleményeket, gondolatébresztőket írni, melyek alapgondolatai leginkább a videojátékok világának történéseivel kapcsolatosak. Szabadidőmben igyekszem minél több időt tölteni motor nélküli repülőgéppel a levegőben.

1 hozzászólás

  1. Pingback: Ismerkedjünk a Disney Hyperion Renderrel - Meshmag

Leave A Reply