Cordon Violet

Cordon VioletTél van és én most jóleső nosztalgiával gondolok vissza a pár évvel ezelőtti marokkói utunkra. A sivatagra és a langyos reggeli szélre.

Tájfotós úton voltunk (mi máson is lennénk?). Egyik fontos úticélunk volt a Marokkó nyugati felén található Erg Chebbi sivatag és aranyló homokdűnéi. Hosszú vezetés (a végen 10km off-roaddal a kősivatagban) után jutottunk el a kősivatag és a homokdűnék határán álló szálláshelyünkre. A ‘határánt’ szó szerint kell érteni. A bejáratnál kősivatag, a másik oldalon pedig a homokba lépsz!

Nagyon meleg volt, de ennek ellenére messze besétáltunk a dűnék közé, rengeteg nagyszerű témát találtunk. És ha visszatértünk egy kis pihenőre, akkor sem tettük le a gépet, mert a szállásról is döbbenetes kilátás nyílt, az izzó homokra, amire lágy felhőzet vetített folyamatosan változó geometriát.

Már itthon ezekre a formákra készültem. El is csomagoltam egy Canon 100-400-as objektívet, amit végig jó szolgálatot tett. Azért választottam ezt az optikát és nem az először kézbe vett 2.8/300-at, mert a 100-400-nak 77es a szűrőmérete és gond nélkül fel tudtam rá szerelni a Singh-ray gold & blue polárszűrőmet. A zoom pedig nagyon precíz, vágás nélküli kompozíciókat tett lehetőve. Az előbbi polárt sikerült összehasonlítani a Cokin hasonló megoldásával. Óriási a különbség a Singh-ray javára.

Cordon violet. Az egyik legkedvesebb képem erről a helyről. Valószerűtlen fények és árnyékok az Erg Chebbi mérnöki dűnéin.

Share.

About Author

Bakos Gábor

Qualified Wildlife Photographer (QEP), EFIAP, Color Evangelist. Felfedezés, utazás, kaland és természet: gyermekkorom óta részei az életemnek. Legkedvesebb fotótémain az absztrakt tájak, madarak és az emberek. Az elmúlt években többször szerveztem eltűnő kultúrákat megörökítő expedíciót. Így kerültem Honduras esőerdőibe a tawahka indiánok közé, Guatemalába, Nicaraguába és Panama rosszhírű Darienjébe a wounaan és embera törzsekhez. A Nemzetközi Fotóművészeti Szövetség (FIAP) EFIAP fotóművészeti diplomát adományozott a fotóművészeti kiállításokon elért eredményeim elismeréseként. Tagja vagyok az Amerikai Fotográfusok Szövetségének (PSA) a Magyar Természetfotósok Szövetségének (naturArt), a Német Természetfotósok Szövetségének (GDT) és a világ legelismertebb fotósait tömörítő X-Rite Coloratti csapatának. Ebben a blogban gondolataimat, érzéseimet, kalandjaimat szeretném megosztani veletek. Bemutatni egy szeletét a munkámnak és az életemnek. Írni fogok utazásokról, túrákról és technikai dolgokról. Remélem érdekesnek és hasznosnak találjátok.