Ismeretlen Drakula: vámpírok, denevérek, törökök, VFX

0

Tegnap fogtuk magunkat és elballagtunk az Ismeretlen Drakula előadásra, és ha már ott voltunk, úgy gondoltuk, megírjuk.

Nem kell azonban senkinek megijedni, oldalunk nem fordul a mozikritikák felé, csupán összemossuk a kellemest a hasznossal, és miközben olvashattok kicsit a történetről, a filmről, és a benyomásokról, megismerkedhettek egy-két technikai jellegű érdekességgel is. Maga a sztori egészen  jónak nevezhető, hiszen Drakula úr egy eddig viszonylag ismeretlen, de történelmileg mégis nagyjából helytálló oldalát mutatja be, vagyis nem rögvest azzal kezdődik, hogy hopp! ott vannak a karóba húzott emberek, a főszereplő pedig issza a vért. Megtudjuk, hogy apja az ifjú Vladot odaadja a szultánnak, aki rettegett harcost nevel belőle, majd miután az ifjú megelégelte az emberek gyilkolászását, hazatér földjére, ahol hercegként tevékenykedik és uralkodik. Egy szép napon azonban a török megint megjelenik, és miközben Vlad megleli egy barlangban a gonoszt, a turbánosok 1000 gyereket és egyetlen fiát kérik annak fejében, hogy elismerjék Havasalföld uralkodójának legitimitását.

dracula-untold-review-brings-life-to-vampire-genre-luke-evans-as-vlad-aka-dracula

Hosszas hezitálás után Vlad úgy dönt, hogy népének védelme érdekében fejet hajt a kérésnek, ám az utolsó pillanatban inkább felszecskázza a gyereket elvinni készülő törököket, ami értelemszerűen éktelen haragra gerjeszti a szultánt (akivel egykoron testvérekként harcoltak), és megindul Vlad és népe ellen. A Drakula ház leszármazottja tudja, hogy semmi esélye megvédeni övéit, ezért a megkeresi a gonoszt és annak véréből kortyolgatva vámpírrá változik, ami természetfeletti képességekkel ruházza fel. Eztán kezdetét veszi a csihipuhi, és miközben ezerszámra hullanak a törökök, a Drakulává vált Vlad is megvívja saját harcát a végleges vérszopóvá válás ellen, de teszi mindezt úgy, hogy valójában a film egyáltalán nem unalmas és mivel egészen sajátos összefüggésekben, de viszonylagos hűséggel ragaszkodik a történelmi tényekhez is, így valamelyest eredeti. Tehát olyan moziról beszélünk, mely nem az elcsépelt vámpíros őrületek mentén halad, ugyanakkor Drakula sem egy velejéig démoni teremtmény még akkor sem, amikor már nem tud a fényben járni és allergiás lesz az ezüstre, meg a keresztre.

2428_D026_00146

Miután Vlad megkóstolta a szörnyeteg vérét, új életében az egyik legnagyobb fícsör, hogy képes egy rakás denevérré változni és így közlekedni, amit természetesen nem lehetett idomított jószágokkal megoldani, hanem a digitális technika nyújtotta lehetőségek után kellett nyúlni, amit ebben az esetben a Framestore kiváló dolgozói jelentettek. A koncepció szerint ennek az egésznek úgy kellett kinéznie, mintha Vlad ruhája szakadozna a jószágokká, amihez a főszereplőt alakító Luke Evans mozgása került rögzítésre, és így külön lettek elkészítve a denevérek, melyek ugyanazon a pályán mozogtak. A bőrszárnyú állatokkal kapcsolatban érdekesség lehet, hogy voltak alacsonyabb felbontású egyedek (nem is kevesen), melyek a tömegesebb jeleneteknél kerültek alkalmazásra, mint például akkor, amikor Drakula úr a végeláthatatlan tömegben hömpölygő törökökre uszítja denevérhadát. Ekkor legalább 250.000 állat szerepel, hol tornádótölcsért, hol egy öklöt mintázva, ám érdekessége a dolognak, hogy a kezdeti fázisokban túlzottan is kirajzolódott az ököl körvonala, így módosítani kellett rajta, kicsit elnagyoltabbra.

Concept-0147-Dracula-HandofBats-v001-010-JM_1

Abban a jelenetben, melyben Drakula a mélybe veti magát, Luke Evans a filmbéli hacukáját viselte, de az egész bluescreenben lett felvéve, ráadásul 96 fps sebességgel, így különösen fontos volt, hogy a mozgás rögzítése úgy a szereplőnél, mint a ruhánál precíz és pontos legyen, hogy onnan aztán szépen át lehessen vezetni a digitális megoldásra. Az öltözék szimulálásában a Framestore nagy gyakorlattal rendelkezik, mivel már a Gravity és a 47 Ronin esetében is hasonló eljárást alkalmaztak, és ebben nyújtott nagy segítséget az nClothes.

Plate-Hob092-0520-1379

A török csapatok vonulásához egyrészről kellettek az Írország északi részén készített fotók, a stúdiós bluescreen felvételek, és a Framestore által alkotott környezeti, valamint tömegeffektek. Ez remek alkalmat adott arra, hogy elkészítsék a saját tömegszimulációs rendszerüket, illetve olyan eszközzel dolgozhassanak, mely egyfajta hidat képez a tömeget megjelentető szoftver és az Arnold között.

Final-Hob085-0130-still

Mindent egybevetve tehát elmondható, hogy az Ismeretlen Drakula látványban, eseményekben, és történetben egyaránt eléggé ott van, bár azt nem lehet mondani, hogy évtizedek múlva is ez lesz az a film, amit felemlegetünk, ha éppen arról panaszkodunk, hogy régen minden jobb volt. Ugyanakkor bőven meghaladja a mindössze tisztes iparosmunkának nevezhető mozik színvonalát, tehát egyszeri megtekintést mindenképp megér.

 

Share.

About Author

Ratfai Gabor

2009-ben kezdtem cikkeket írni a GameStar magazinba, majd rá két évre úgy hozta a sors, hogy átmenetileg a szerkesztői tevékenység vált a főprofillá. Ezt követően egyre több oldalnak dolgoztam, jellemzően a videojátékok, a számítástechnika és a mobilkommunikáció témáiban, de autóstesztek és alternatív hajtással foglalkozó autós cikkek is tarkítják a portfólióm. Szeretek időről-időre szubjektív véleményeket, gondolatébresztőket írni, melyek alapgondolatai leginkább a videojátékok világának történéseivel kapcsolatosak. Szabadidőmben igyekszem minél több időt tölteni motor nélküli repülőgéppel a levegőben.

Leave A Reply