Call of Duty: Advanced Warfare – békében alkotott háború

0

A megjelenés előtt néhány nappal mutattuk be a Call of Duty: Advanced Warfare élőszereplős promóját, most pedig bekukkantunk kicsit a kulisszák mögé.

A szinte töretlen népszerűségnek örvendő Call of Duty aktuális része már megérkezett, bár a PC-s tábor ennek annyira nem örül, hiszen voltak ilyen-olyan gondok, melyek akadályozták a játék zökkenőmentes élvezetét. Mi azonban nem az érthetetlen fagyásokra, akadozásokra, textúraproblémákra keressük a választ, és legfőképpen nem arra vagyunk kíváncsiak, hogy ezeket mik okozzák, sokkal inkább azt szeretnénk most röviden megvizsgálni, hogy az élőszereplős promó, melyet nemrégiben oldalunkon is láthattatok, hogyan készült. Ehhez nyújtanak segítséget azok a képek, melyeket az MPC tett közzé, illetve a digitalartsonline írása.

codaw_a

Kezdjük ott, hogy az Activision a reklámokban jártas 72andSunny segítségét kérte, a kivitelezésben pedig hatalmas szerepet játszott az oldalunkon sűrűn szereplő MPC (akiknél kiderült, hogy talán nem is olyan jó dolgozni), hogy végül megszülethessen az fps nézetű látomás, ami képes odabilincselni a nézőt a monitor elé, és szerintünk ez bőven sikerült is. A Paul O’Shea (VFX Supervisor, MPC) által vezetett csapat minden pillanatot igyekezett úgy megvalósítani, hogy a néző érezze, ugyanezt majd a játékban is megteheti, illetve hasonló szituációk, valamint pörgős akció vár rá, ha megveszi a terméket. A POV kamera, a CG, a különféle harci járművek, robbanások az utolsó részletig gondosan megtervezettek, így az összes elem egységes egészet alkot, teljesen reálissá téve a végső látványt. “Az elképzelés az volt, hogy a lehető legtöbb akciót mutassuk meg, amit csak kamerával meg lehet, ehhez pedig az MPC biztosította VFX olyanná tette a történetet és a kivitelezést, mintha a játék valóban életre kelt volna”, mondta Paul O’Shea. “Ha jól végezzük a munkánkat, akkor észre sem lehet venni, hogy mi a valódi, és mi CG, legyen szó robbanásról, vagy lövésekről. Ez lehet egy játékos álma, amikor dolgozik benne az adrenalin, és folyamatosan akcióban van, ugyanakkor mégsem kerül veszélybe”, tette hozzá.

codaw_b

A projekt teljes időtartama nyolc hét volt, amiben benne van az előkészítési fázis, az egyhetes forgatás, valamint az öthetes VFX utómunka, de azok az előkészületek is elég sok időt vittek el, melyeknél kiderült, hogy milyen kamera lesz megfelelő a kaszkadőr ugrabugrálásához, ezért Greig Fraser operatőr öt különböző kamerát próbált ki eltérő fps-sel, mígnem végül rábökött arra, ami minden paraméterében alkalmasnak tűnt ahhoz, hogy elkészíthessék vele a 6K-s felvételeket. Mivel a Call of Duty: Advanced Warfare a jövő hadviselését dolgozza fel, ezért a helyszíneknek is erre kellett utalniuk, így a kaliforniai sivatagból képeztek díszletekkel és utómunkával 2059-re hajazó Lagost, valamint Nigériát. Talán a legepikusabb jelenet, amikor egy híd összeomlik és minden robban, de ez hatalmas költségekbe verne bárkit, így nem csoda, hogy ismét a CG jött az előtérbe, ezért csak egy egész apró részlet lett megépítve, minden más CG-ben került előállításra, az utómunka során. Így nem kell meglepődni azon sem, hogy kék háttérrel lett felvéve az a jelent is, melyen a főhős lezuhan egy épületről, egyenesen egy gépjármű tetejére.

codaw_d

Az biztos, hogy összességében nagyon látványos, izgalmas és pörgős filmet rittyentettek a Call of Duty: Advanced Warfare beharangozásához, ami egészen jól illeszkedik a játék jellegéhez. Kíváncsian várjuk, hogy ebből a részből is fogy-e annyi, mint a korábbiakból, hiszen rengetegen illetik az egymást követő részeket rókabőr jelzővel, ám ennek ellenére minden egyes rész az eladási listák élén szokott landolni.

codaw_e

 

Share.

About Author

Ratfai Gabor

2009-ben kezdtem cikkeket írni a GameStar magazinba, majd rá két évre úgy hozta a sors, hogy átmenetileg a szerkesztői tevékenység vált a főprofillá. Ezt követően egyre több oldalnak dolgoztam, jellemzően a videojátékok, a számítástechnika és a mobilkommunikáció témáiban, de autóstesztek és alternatív hajtással foglalkozó autós cikkek is tarkítják a portfólióm. Szeretek időről-időre szubjektív véleményeket, gondolatébresztőket írni, melyek alapgondolatai leginkább a videojátékok világának történéseivel kapcsolatosak. Szabadidőmben igyekszem minél több időt tölteni motor nélküli repülőgéppel a levegőben.

Leave A Reply