Deadpool 2 | Motion capture egy nehézsúlyú fémmutánshoz

A közelmúltban az Animatrik a facial tracking-ben specializálódó Di4D-vel társulva életre hívta a szívünkhöz közel álló fémmutánst: a Deadpool 2 Kolosszusát.

Kolosszus, aki már az első Deadpool filmben rajongói kedvenccé vált, egy ikonikusan merev, fémes, nehézsúlyú hős a Marvel univerzumban. A karakter nagyon nagyokat üt, amit nem könnyű mutatvány egy élőszereplős filmben visszaadni. A karakter testének (Animatrik) és arcanimációjának (Di4D) kidolgozásakor nagy hangsúlyt kapott a performance capture.

"A performance capture nagyon sok lehetőséget biztosít; a teljesen immerzív világok építésétől kezdve a digitális elemek való életbe való átültetéséig. A Deadpool 2 készítésének során vittünk egy kis emberséget Kolosszus fémes végtagjaiba: a színész mozgását pontosan követtük és felhasználtuk a motion data-t egy igazán élethű CGI karakter létrehozásának érdekében." mondta Brett Ineson, az Animatrik Film Design elnöke és CTO-ja.

Egy kolosszális karakter kompenzálása
Rengeteg performance capture session-t tartottak az Animatrik Vancouver-i stúdiójában – ami egyébként a legnagyobb motion capture stúdió Észak-Amerikában.

Az Animatrik legfőbb célja az volt, hogy kompenzálja a karakter és a színész közötti méretbeli különbséget. Kolosszus színésze és kaszkadőre, Andre Tricoteux lekövethető ruhát viselt egy nagyobb méretű sisakkal, amivel a fején elérte a végső CG karakter majd' 2,5 méteres testmagasságát. A készítés későbbi fázisaiban a Framestore vizuális effekt stúdió óvatos keyframe-ezéssel befejezte a teljes sétálás, futás és harc közbeni motion effektezést.


AR alapú feedback
Az Animatrik AR alapú technológiát is bevont a fejlesztés folyamatába, hogy Andre Tricoteux élőszereplős alakítása mellett azonnal a digitális karaktert is lássák, aminek a végeredményét egy tabletre streamelték az Ncam camera tracking technológiája segítségével.

A motion capture színészeknek minden esetben észben kell tartaniuk a fiktív, láthatatlan világot, amiben a karaktereik mozogni fognak. Mivel Kolosszust valós időben elő tudták nézni, a filmesek kikerülhették a találgatást, azonnali visszajelzést kaptak, és effektívebben tudták irányítani a színész alakítását.

Szuperhős küzdelem
Kolosszus hangja, Stefan Kapicic adta a karakter arcát is a Di4D facial performance capture technológiája által. A szinkronszínész egy sisakba szerelt facial capture riget viselt, és speciális kamera előtt játszotta el Kolosszust, sorról sorra. Az ebből kinyert geometrikus adat volt a végső animáció referenciája, amit a Framestore a saját facial rigjével reprodukált.

MEGOSZTÁS:
Meshmag