fbpx

tyFlow kocsitörés demo

0

Tyson Ibele új videót töltött fel a tyFlow működéséről.

View this post on Instagram

tyFlow's PhysX pipeline is closely tied to its rig skinning system. Combining the two makes it easy to simulate effects like rigidbody deformations. In this example, vehicles are skinned with rigidbodies connected together by tyFlow PhysX constraints. tyFlow's constraint deformation system allows for local deformations to form when portions of the constraint network undergo enough stress. The result is a deformable surface that maintains its overall rigidity, similar to how an actual car's exterior can be dented and damaged. Dynamic fracturing was also added to each window, allowing for glass to smash on impact. Since every part of the system is controlled procedurally by tyFlow, it is quick and easy to iterate and tweak. #tyflow #autodesk #physx #procedural #generative #animation #cloth #rigidbody #softbody #simulation #cg #3d #vfx #3dsmax #particles #mdcommunity #mgcollective #ssequential #plsur #chaosgroup #vray

A post shared by Tyson Ibele (@_tyflow_) on

Ezúttal a demó összetörő kocsikat mutat, és emellett az eszközöket és az interfészt is láthatjuk működés közben. A tyFlow-ról korábban ebben a cikkben írtunk.

A tyFlow egyébként abban különbözik egy sima PhysX szimulációtól, hogy a videóban látható autó egy skinnelt mesh egyéb propokkal kiegészítve, amit egy az egyben áthelyeztek a tyFlow-ba, mint scene-t. Ezt a scene-t ezek után particle effektként szimulálhatjuk, miközben minden egyéb funkcionalitása is megmarad.

További demók megtekintése a tyFlow instagramján

Share.

About Author

Avatar

Leave A Reply