A Modo, a KeyShot és a Blender is támogatni fogja az RTX alapú renderinget

A Modo, a KeyShot és a Blender a három legújabb DCC applikáció, ami támogatni fogja az NVIDIA RTX GPU-i által hardveresen gyorsított ray tracinget.

Az új path tracing render engine-ek a KeyShot 9-ben és a Modo jövőbeli változatában érkeznek – ezeket be is mutatták a Siggraph 2019-en. A Blender implementáció forráskódjának egy korai változata már elérhető.

KeyShot: a 9-es verzióban érkezik az RTX-es ray tracing a pure CPU rendering mellé
A Luxion KeyShot, amit termékvizualizációra szoktak használni, és emellett a ZBrush elsődleges external renderere is, támogatni fogja az RTX renderinget az idén ősszel érkező KeyShot 9-es frissítéssel.

A KeyShot implementáció az RTX legnagyobb limitációján – azon, hogy csak NVIDIA GPU-kkal működik – úgy lép túl, hogy ez a rendering csak opcionális.

Ha a szoftver érzékeli, hogy a gépben RTX-kompatibilis hardver van, a KeyShot Ribbon interfészen megjelenik a GPU rendering gombja; ha nincs ilyen hardver, a CPU fogja renderelni a scene-t a megszokott módon.

Modo: lecserélik az eredeti, CPU alapú REYES renderert?
A Modo esetében a helyzet bonyolultabb. A Foundry szoftverében már volt GPU render engine: a Radeon ProRender, ami még az idei Modo 13.0-ban került integrációra.

Jelenlegi implementációjában a ProRender elsősorban interaktív preview-kat renderel asset development közben – a végső rendereket a Modo eredeti CPU renderere végzi.

A Foundy új RTX alapú path tracing renderere úgy néz ki, hogy a REYES alapú CPU renderert fogja leváltani, vagy alternatívát kínálni rá.

Még nem tudni, melyik Modo verzióban érkezik az új render engine, de early accessben várhatóan néhány hónapon belül elérhető lesz.

Blender: alternatíva a CUDA-ra vagy az OpenCL-re a Cycles motorban
A Blendernek is két rendermotorja van, és mindkettő GPU által gyorsított.

A Blender esetében az RTX integrációt a régebbi Cycles motor kapja, ami már amúgy is az NVIDIA CUDA API-ját használja a GPU renderinghez – az NVIDIA kártyával nem rendelkező felhasználók számára a hardverfüggetlen OpenCL és a CPU rendering is elérhető.

Mint ahogy a KeyShot-ban is, a RTX támogatás itt is ki- és bekapcsolható: a Blender beállításaiban kiválasztható az OptiX, a CUDA vagy OpenCL, vagy a pure CPU rendering.

Több információ a KeyShot 9 implementációjáról

Több információ a Modo implementációjáról

Több információ a Blender implementációjáról

MEGOSZTÁS:
Meshmag