A Basefount kiadta az Animcraft 2-t

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

A Basefount kiadta az Animcraft 2-t. A szoftver segítségével olyan animációs könyvtárak hozhatóak létre, melyek megoszthatóak különböző karakterek, DCC app-ok és játékmotorok között.

A 2.0 és 2.1 verzió az új arc rig és animációs rendszer mellett nemlineáris motion editing tool-okat is kapott.

A Maya felhasználók számára továbbá egy ingyenes, marker nélküli arc mocap rögzítő iOS app, plusz egy Dragon's Breath Ribbon nevű toolset is bevezetésre került, mellyel automatikus másodlagos mozgás adható a ruházathoz.

Újrafelhasználható stok animációk könyvtára

Az eredetileg 2020-ban kiadott Animcraft célja, hogy lehetővé tegye olyan újrafelhasználható animációs könyvtárak létrehozását, amelyek megoszthatóak az alkalmazások és karakterek között.

A szoftver fogja a keyframe vagy mocap animációt, retarget-eli azt az új karakterekre, majd exportálja azokat a DCC app-ok és játékmotorok natív formátumaiba.

A legtöbb DCC tool-al és játékmotorral működik, ezáltal lehetővé teszi az animációk átvitelét 3ds Max, Blender, Cinema 4D, Maya, Unity és Unreal Engine között.

Animcraft 2: új, nemlineáris anim szerkesztő, arc rigging és animációs tool-ok

Az Animcraft 2.0 és 2.1 új funkciói közé tartoznak azok a nemlineáris anim szerkesztő tool-ok, melyek segítségével az Animcraft editor-ban kombinálhatjuk a motion clip-eket, ahogy azt a fenti videó is szemléleti.

A 3ds Max és Maya felhasználók új arc rigging toolset-et kapnak, ami hasonló az Advanced Skeleton for Maya vagy a BonyFace for 3ds Max plugin-okhoz.

Az arc animációk retarget-elés nélkül megoszthatóak a karakterek és DCC app-ok között.

Alternatívaként retarget-elhetjük az arc animációt egy másik karakterre, majd exportálhatjuk az animált karaktert FBX formátumban, lehetővé téve az animáció használatát Unity-ben és Unreal Engine-ben.

A Basefount kiadott egy ingyenes, marker nélküli arc mocap rögzítő iOS app-ot is, mely az Iphone vagy Ipad kamerájával rögzíti az adott színész arcának mozgási adatait, és valós időben stream-eli azokat Maya-ba.

Az új Dragon’s Breath Ribbon rendszer automatikus másodlagos mozgást generál a ruhákhoz

A szimuláció alapú Dragon’s Breath Ribbon tool automatikus másodlagos mozgást generál a ruhákhoz.

Támogatja a tehetetlenséget, az ütközések elkerülését, a szelet és a gravitációt; a felhasználók pedig csillapíthatják, offset-elhetik vagy loop-olhatják az animációt.

A Basefount ugyanezt a toolset-et tervezi bevezetni 3ds Max-hoz és az Animcraft önálló kiadásához is.

Ár és rendszerkövetelmény

Az Animcraft 2.1 elérhető 64 bites Windows 10+ operációs rendszerhez. A Linux és macOS verzió „hamarosan” érkezik.

A plugin-ok támogatják a 3ds Max 2016+, a Blender 2.81-2.83, a Cinema 4D R20-22, a Maya 2016+, a Unity 2017+ és az Unreal Engine 4.23+ verziókat.

A szoftver csak előfizetéses alapon érhető el. A node-locked licencek ára évi 199 dollár, a floating licenceké pedig 259 dollár.

Olvasd el az Animcraft 2.1 új funkcióinak áttekintését a szoftver hivatalos honlapján ( Google Fordító segítségével)

Olvasd el az Animcraft 2.1 új funkcióinak teljes listáját az online dokumentációban (Google Fordító segítségével)

MEGOSZTÁS:
Meshmag