Megjelent a Material Maker 1.0

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

Rod Zilla tool developer kiadta ingyenes, node alapú material authoring és 3D-textúrázó szoftverének mérföldkövet jelentő frissítését, a Material Maker 1.0 verzióját.

A Substance 3D Designer és Substance 3D Painter nyílt forrású alternatívájának gyakran kikiáltott alkalmazás új funkciói közé tartozik a 3D Signed Distance Fields és a hitelesített macOS kiadás támogatása.

Egyszerű, de sokat tudó ingyenes alternatíva a Substance 3D tool-ok helyett

Az először 2018-ban kiadott Material Maker a Godot játékmotorra épülő procedurális textúragenerátor.

A játékipari etalonnak számító Adobe material authoring tool, a Substance 3D Designer egyszerűsített verziójára emlékeztető munkafolyamata lehetővé teszi az artistok számára, hogy vizuális programozással készítsenek procedurális textúrákat.

A felhasználók egy könyvtárpanelről a graph editorra húzogatják a node-okat – amelyekből jelenleg mintegy 200 van –, majd összekötik egymással az inputjaikat és az outputjaikat, az így keletkező textúra előképét pedig valós időben megtekinthetik egy 3D mesh-en.

Az elkészült anyagokat PBR-texture mapként lehet exportálni – számos lehetőség van rá –, emellett Unity és Unreal Engine, illetve Godot számára exportsablonokat tartalmaz a szoftver.

Legújabban a Substance 3D Painter mintájára egy 3D texture painting rendszerrel bővült a szoftver, ami lehetővé teszi, hogy közvetlenül a 3D-modellek felületére fessenek a felhasználók.

Material Maker 1.0: 2D és 3D signed distance fieldek támogatása

A Material Maker 1.0 lehetővé teszi továbbá az Adobe új 3D-modellező szoftverében, a Substance 3D Modelerben alkalmazott 3D-geometria volumetrikus reprezentációk, a 3D Signed Distance Fieldek generálását és szerkesztését.

A 2D SDF-ek támogatása az előző kiadásba került be.

A megvalósítás még mindig félkész állapotban van, és későbbi frissítésekben tovább fog bővülni.

Új node-ok mesh patternek és slope mapek generálásához

A frissítés 10 új node-dal is kiegészül, ilyenek például a mesh patternek, úgymint chain link és metal sheeting generálásához egy Mesh node, valamint heightmapekből slope mapek generálásához egy Slopenode.

Van továbbá három új noise node, képek és maszkok dilatálásához és erodálásához egy új Morphology node, illetve a meglévő Dilate, Blend, Mirror és Normal Map node-hoz érkező frissítés.

Ezenkívül az új macOS kiadás mostantól már sign-olt app. 

Extrák a tavalyi évről: új expression editor, egy undo rendszer és animált textúraexport

Azóta, hogy legutoljára foglalkoztunk a szoftverrel, a Material Maker egyéb új funckiói közé tartozik egy expression editor és a GLSL shader parser, illetve egy Undo/Redo rendszer.

Mostantól továbbá egy külön Export Animation párbeszédablakon keresztül képsorként vagy sprite sheetként lehet exportálni az animált textúrákat.

Elérhetőség és rendszerkövetelmények

A Material Maker 1.0 ingyenesen elérhető Windows, Linux és macOS rendszerre. A forráskód elérhető a GitHubon nyílt forrású MIT licenc keretében.

A Material Maker lefordított verziói ingyenesen letölthetők a Rod Zilla itch.io oldaláról

(Az önkéntes felajánlás lehetősége is adott)

A Material Makerről többet olvashattok az online dokumentációban

MEGOSZTÁS:
Meshmag