Q&A Michele Ahn Marvelous Designer specialistával

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

A Tippett Studio texture/lookdev artist-ja, Michele Ahn elárulja, hogyan használja munkájában a Marvelous Designer-t, és hogyan segítette őt a 3D ruhatervező szoftver a kreatív kihívások leküzdésében.

A 3D fashion design szoftver számos film és videójáték artist számára lehetővé teszi, hogy 3D ruházatot hozzanak létre úgy, hogy a 2D anyagrészeket összevarrják, ezután pedig egy virtuális avatárra terítik őket.

A fejlesztők az elmúlt néhány évet a felhasználói tapasztalatok vizsgálatával töltötték, majd beépítették ezeket a visszajelzéseket a szoftver minden területére.

A legújabb kiadás, a Marvelous Designer 12, egy sokoldalúbb, felhasználóbarát alkalmazás, amely egyedi, kreatív lehetőséget biztosít a tervezőknek, artist-oknak, animátoroknak és bárkinek, aki cloth - és textúra alapú art-ot készít.

Az egyik ilyen művész Michele Ahn, a Tippett Studio lookdev/texture artist-ja. Ebben az interjúban elárulja, hogyan használja a Marvelous Designert személyes és szakmai munkájában, milyen kihívást jelent a szoftver tanítása számára, és tanácsokat ad azoknak, akik először használnak olyan tool-okat, mint a Marvelous Designer.

Mesélj kicsit magadról!

Két éve dolgozom a szakmában, főleg texture és lookdev artist-ként filmeken és TV-s projekteken.

Hogyan lettél 3D artist?

Mindig is szerettem mesélni, így az animáció lehetővé tette, hogy korlátok nélküli kis világokat alkossak. Nagyon sok erőfeszítést igényelt, hogy az egyetem elvégzése után munkát kapjak, így beiratkoztam a Gnomon-ba, ahol modellezésre és textúrázásra szakosodtam. Ennek hála finomodtak annyit a készségeim, hogy bekerüljek a szakmába.

Mi az, ami művészként inspirál?

Mások munkái; csak látni, hogy mi van a nagyvilágban. A többi artist sokkal tehetségesebb és fiatalabb. Sokszor gondolom, hogy: "Úristen, ez mekkora munka!", majd kiderül, hogy egy 16 éves srác készítette.

Saját darab ładysław Czachórski A fiatalság virága című festménye alapján, Marvelous Designer-ben készített 3D-s ruhákkal. Michele azért készítette, hogy a textúrák és shaderek széles skálájával játsszon.

Hogyan illeszkedik a pipeline-odba a Marvelous Designer?

Általában a Marvelous Designer az első lépés, ahol a munka 85-90%-át elvégzem. Ezután beviszem azt Mayába, ahol átviszem a nagyfelbontású modell részleteit egy alacsony felbontású változatba, hogy tiszta UV-topológiát hozzak létre. Végül áttérek a ZBrush-ra, hogy hozzáadjam a mikroredőket, és minden mást.

Igyekszem nem sokat változtatni azon, amit a Marvelous Designer-ben csináltam. Az idő nagy részét ebben a szoftverben töltöm a tervezéssel, aztán már csak csiszolgatnom kell a dizájn tulajdonságain.

Hogyan oldod meg a kreatív kihívásokat?

Ha professzionális munkáról van szó, akkor kreatívnak kell lenni, amikor csak lehet. Egyes feladatokat pontosan a kéréseknek megfelelően kell elvégezni, más munkák során azonban sokkal több szabadságot kapunk, mint azt sokan gondolják.

Mindig van lehetőség arra, hogy egy kis sztorit kapjon az adott asset. Nemrég dolgoztam egy csészén, és gondolkodnom kellett azon, hogy milyen ujjlenyomatok vannak rajta, és hogy általában hogyan tartunk egy ilyen alakú csészét? Az ilyen dolgok segítenek átvészelni azokat a feladatokat, amelyek egyébként fárasztóak lennének.

Egy ruha, amelyet Michele készített a Marvelous Designer YouTube-csatornájára feltöltött tutorial-hoz

Milyen tanácsot adnál a pályakezdő artist-oknak a kreatív kihívások kezeléséhez?

A tanítás segít. Nyáron rövid ideig tanítottam, ami lehetővé tette számomra, hogy visszatérhessek a személyes munkáimhoz. Ha van lehetőséged tanítani, élj vele.

Mesélnél kicsit többet a tanításról?

Marvelous Designert tanítottam. A diákok nagyon izgatottak voltak, gyorsan felvették a ritmust. Meglepődtem, mert az első dolog, amit a szoftverrel létrehoztam, egy póló volt, és leesett az avatar testéről. Akkor nem hittem el, hogy van jövőm ezzel.

A tanítás állandó készenlétre ösztönzött. Lehetővé tette, hogy a személyes munkáimon dolgozzak a diákokkal együtt, így láthattam, hogy nekik mennyi időbe telik. Tényleg nehéz, szóval nagy empátiám van a diákok iránt, és fantasztikus látni az eredményeket.

A legjobb dolog az, ha valaki, aki semmit sem tudott a Marvelous Designerről, nagyon kényelmesen mozog a szoftverben a kurzus végén. Ez hatalmas teljesítmény bárki számára.

Másképp használod a szoftvert a tanítás óta?

Egy másik oktató által előre felvett leckéket használtam, amelyeket a diákok megnéztek. Hetente kérdezz-feleleteket tartok nekik, így hát meg kellett néznem, hogyan használja a másik oktató a Marvelous Designert, és ez azért volt olyan érdekes, mert olyan módszereket alkalmazott, amelyek technikailag nem „helyesek”, ellenben nagyon kreatívak.

Néha úgy éreztem, hogy a gyerekek mellett tanulok, mert a másik oktató egy nagyon tehetséges 3D artist, aki nem fashion háttérrel jött, és a diákok is így álltak hozzá. Nem ismerték a mintakészítést, nem alkalmazták a valódi ruhakészítés logikáját, csak próbálták szépíteni a dolgokat. Úgy gondolom, hogy ez a megközelítés valóban sikeresebb eredményeket tett lehetővé.

A Marvelous Designer csapatával közösen készített darab a Marvelous Designer 12 bemutatásához

Hogyan lehetnek az artist-ok kevésbé kritikusak önmagukkal szemben?

Ne próbálják egyből az elején elkápráztatni az embereket. Bármennyire is próbálkozunk az első egy-két évben, nem ezek lesznek a legjobb munkáink. Ez egy tanulási folyamat. 4-5 év múlva már számos szép munka közül lehet válogatni.

A Marvelous Designer 12 elérhető Windows és macOS rendszerre. Személyes licencek állnak rendelkezésre egyéni artist-ok számára, beleértve a freelance munkákat is, a vállalati licencek pedig minden méretű stúdió számára elérhetőek.

A szoftverrel kapcsolatos további információkért látogass el a Marvelous Designer honlapjára

MEGOSZTÁS:
Meshmag