Megjelent az Arnold 5.2

A Solid Angle elkészült az Arnold 5.2-es frissítésével, amelyben rengeteg újdonság található a megszokott teljesítménnyel kapcsolatos és kényelmi javítások mellett.

Feljavították a shadereket, és az új Cell Noise shaderrel cell típusú mintákat készíthetünk. Minden cell színét a paletta paraméter irányítja, így specifikus színeket is választhatunk a minta létrehozásakor. A Surface shader is frissítésre került, és kapott egy új Sheen funkciót, amivel olyan apró szálakat renderelhetünk, mint például a barack felületén lévő szőrt vagy a ruhák anyagának felületét.

A natív textúrarenderelési workflow-k az Arnold 5.2-ben támogatottá váltak. A 3ds Max-os UI-ban már megtalálható az Arnold legtöbb AOV-ja mint baking element. Emellett több natív Max baking element is támogatást kapott, úgy mint a CompleteMap, DiffuseMap, SpecularMap, ShadowsMap, LightingMap, AlphaMap és az Ambient Occlusion (MR). Az új beépített Volume ID és Depth AOV-k jóvoltából a felhasználóknak nagyobb beleszólása van a volume-ok renderelésébe.

A teljesítményi javítások részeként az egy thread-en futó adaptive subdivision sebessége 2-3-szorosára nőtt, és ráadásul már több threaden is képes futni egyszerre, ezzel kihasználva a multi-core gépek képességeit. Az Alembic formátumhoz is érkeztek javítások; a Cryptomatte integráción is fejlesztettek, és az 5.1-ben újonnan hozzáadott denoisereket is újították. Az OptiX denoiser memóriaigényét lejjebb tornázták a már denoise-olt AOV-kkel párhuzamosan, és több hibát kijavítottak a noice denoiserben, hogy stabilabb és felhasználóbarátabb legyen.

Az újdonságok teljes listája az Arnold dokumentációjában

MEGOSZTÁS:
Meshmag