Megjelent az Allright Rig 2.0

Alexander Shatalov kiadta az Unreal Engine 4-es auto-rigging és karakter animációs eszköz, az Allright Rig 2.0-s verzióját. Az új verzió elérhető az Unreal Marketplace-en.

A 2.0-s verzió már régebb óta elérhető Shatalov saját weboldalán keresztül, de a Marketplace-es kiadással a szoftver már szélesebb közönség előtt debütál.

Moduláris karakter rigging rendszer Unreal 4-hez, arcmimika támogatással
Az Allright Rig első, béta verziója még 2016-ban jött ki – Shatalov Unreal Dev grant támogatással fejlesztette ki a technológiát, és a béta verziót ingyenesen használhatta bárki.

Ez a béta verzió – ami egyébként még mindig ingyenesen elérhető az Unreal 4 régebbi verzióihoz – egy kész biped riget tartalmazott, ami bármelyik, az Unreal 4-es Mannequin csontfelépítését használó karakterrel kompatibilis.

Azóta az eszköz már képes modulárisan riggelni, így sokkal többféle karaktert készíthetünk: a fentebbi videóban például négylábúakat, kentaurokat és még egy többfejű sárkányt is láthatunk.

Az arcmimikát a technológia csontok és blendshapek által tudja vezérelni.

A rig irányítása testre szabható, és a viewportban, vagy akár Blueprintek által is kezelhetjük.

Az elkészített animációkat lejátszhatjuk az Unreal 4 cinematics editorával, a Sequencerrel; elmenthetjük Unreal Engine Animation Sequence-ként; vagy visszabake-elhetjük a rigre is.

A szoftverrel több animációs eszközt is kapunk: bakelt animációs curve-öket is szerkeszthetünk vele, illetve használhatunk animation constraint-eket (parent, point, orient, scale és aim) is.

Az Allright Rig 2.0 használatához legalább Unreal Engine 4.18-ra van szükségünk. A szoftver 109.99 dollárba kerül.
Az 1.3-mas béta változat ingyenesen letölthető az Unreal Engine 4.14-4.17-hez.

Több információ az Allright Rig-ről Alexander Shatalov weboldalán

Az Allright Rig 2.0 megvásárlása az Unreal Marketplace-en

MEGOSZTÁS:
Meshmag