Megérkezett az Ornatrix V6 for 3ds Max

Az Ephere kiadta az Ornatrix V6 for 3ds Max-ot. Ez a népszerű haj-, szőr- és tollgeneráló plugin legújabb frissítése, amibe új physics rendszerek és clumping, braiding és weaving modifierek kerültek.

Az új verzió a viewport renderinget is felgyorsítja akár a négyszeresére, natívan támogatja az Arnold renderert és javít az Alembic fájlok importálásán és exportálásán is.

Új haj physics toolsetek
Mint sok más Ornatrix for 3ds Max újdonság, az új haj physics toolsetek is eredetileg a Maya verzióban debütáltak – a Mayás változat V2-es frissítése tavaly nyáron jött ki.

A toolsetek között van az Oscillator modifier, amivel gyorsan és könnyedén szimulálhatjuk a szél és gravitáció hatását, vagy egyéb másodlagos mozgásokat a hajon.

Komplexebb szimulációkra pedig ott az új Moov physics rendszer: az eddigi, a 3ds Max natív fizikai rendszerén alapuló MassFX Dynamics modifier alternatívája.

Ez a fizikai rendszer több alternatív szimulációs modellt is kínál, és rengeteg control paraméter által hangolhatjuk finomra.

Clumping, braiding és weaving modifierek
Szintén eredetileg a Maya verzióban debütált a Clump modifier,  ami által erősen testre szabható hajtincsesedést generálhatunk a haj eredeti guide-jai, vagy új guide shape-ek alapján.

Emellé új Braid és Weaver objektumokat is kapunk, amikkel hajfonatokat és szőtt-szerű matériákat készíthetünk, mint a rattan vagy a drótkerítés.

Gyorsabb, könnyebben kezelhető hajszerkesztés
Az új verzióban izolálhatunk különálló hajdarabokat és direktben szerkeszthetjük őket; és az új Elastic brushokkal könnyebben szerkeszthetjük a hajat volume-ként is.

A viewport preview-t is újragondolták: az Ephere elmondása szerint a viewport framerate-je akár a V5-ös kiadás négyszeresére is nőhet, így könnyebben léphetünk interakcióba valós időben a hajjal.

Natív Arnold támogatás, Alembic javítások
Érkezett egy új Arnold modifier, aminek segítségével az Ornatrix hajakat egyenesen az Arnoldban renderelhetjük, ami nemrég váltotta le a Mental Ray-t, mint a 3ds Max alapértelmezett render engine-je.

Az Alembic fájlok kezelése is javult: már akár 5 Alembic fájlt is betölthetünk ugyanabba a hajobjektumba, és procedurális animációt is exportálhatunk Alembic fájlba.

Az Ornatrix for 3ds Max ezzel a frissítéssel SeExpr nyelv támogatást is kapott. Ezt a nyelvet a Maya XGen rendszere is használja, és segítségével matematikai kifejezéseket használhatunk a hajtincsek irányítására.

Az Ornatrix V6 használatához 3ds Max 2009-re vagy újabb verzióra van szükségünk. Egy új licensz 599 dollárba kerül.

Teljes changelog megtekintése

Több információ az Ornatrix for 3ds Max-ról a termék weboldalán

MEGOSZTÁS:
Meshmag