Megjelent a 3ds Max 2020

Az Autodesk kiadta a 3ds Max 2020-at, a 3D modellező és animációs szoftver legújabb verzióját.

A frissítés bővíti a 3ds Max OSL shading támogatását: új non-fotorealisztikus shaderek és greenscreen keying eszközök érkeztek, frissült a Chamfer modifier, és javult az Alembic és point cloud export is.

A viewport animáció playback teljesítménye a kétszeresére nőtt, a preview animációk pedig akár háromszor gyorsabban renderelődnek.

A cég a 3ds Max roadmapját is publikálta, amiben a jövőbeli frissítések várható újdonságairól olvashatunk.

Gyorsabb viewport animáció playback és preview animáció renderelés
A 3ds Max 2020 jól tartja az egyensúlyt az új funkciók és a javítások között.

A frissítés egyik hangsúlyos pontja az animáció playback volt: a 3ds Max már nem foglalkozik azokkal a curve-ökkel és geometry-kkel, amik nem változtak az előző frame óta, így felgyorsult a viewportos playback. Az Autodesk demója kétszeres sebességgyorsulást mutat egy viszonylag komplex mechanikai riget tartalmazó scene-en.

A viewport framerate is pontosabban nyomon követhető: a régebbi verziókban ez az érték ritkábban frissült, és néha teljesen rossz számot mutatott.

A preview animációk renderelési sebessége is javult: lokális meghajtókon akár 1,5 - 3-szor gyorsabban renderelődnek.

Az AVI fájlok renderelésénél többféle standard kodek is választható, mint a MJPEG, Microsoft, Intel vagy TechSmith kodekek; és a viewportnál nagyobb felbontásban is rögzíthetőek az animációk.

Új OSL mapok, alap greenscreen keyer és szín editor
Az OSL shading, ami először a 3ds Max 2019-ben jelent meg, már támogatja a 3ds Max Quicksilver hardver rendererét.

A frissítéssel 14 új OSL map is érkezett. A VFX artistok egy új Color Key mappal gazdagodtak, ami képes kezdetleges greenscreen keyingre: UV space-ben szimpla edge cutoffok alkalmazhatóak, és garbage mask is használható, ha szükség van rá.

Egy új Tri-tone color correction map is érkezett, ami egy input szín highlightjait, midtonejait és shadowjait javítja fel.

Egy külön Color Space map segítségével RGB, HSL és YIQ színmódok között konvertálhatóak a felvételek.

Új halftone és toon shading effektek
Olyan új non-fotorealisztikus shaderek érkeztek, mint a Toon Width és a Halftone. Ez utóbbi pöttyös mintákat és hatched effekteket generál.

A general-purpose mapok közé tartozik a Simple Tiles és a Weave, amik procedurális materialokat generálnak.

Új materialok létrehozása esetén az OSL source editor jobb bracket highlightinggal, syntax highlightinggal és jobb dockinggal bír.

Modelling és UV editing újdonságok
A modellező toolsetben a Chamfer modifier frissült: már javítható a chamfer width, vagy per-edge alapon is súlyozható crease weightekkel.

A chamfering már egyenes bevel vagy invertált curve-ök generálására is képes; és az End Bias beállítással irányíthatjuk a chamferelt és nem chamferelt részek közti geometry flow-t.

A UV editing toolsetben a Flatten Mapping jelentősen felgyorsult több UV island-del való munka esetén, és a pixel snap beállítások már elmenthetőek és betölthetőek.

Jobb Revit fájl import és Alembic és point cloud data export
A szoftver már támogatja a Revit kamerát, Sun-t és Sky-t Revit fájl importálásakor, illetve a Combine By opció segítségével szelektívebben importálhatóak a Revit materialok.

A Revit 2017, 2018 és 2019 fájljai már frissítés nélkül is importálhatóak az új Revit Interoperability componenteknek köszönhetően.

Az Alembic export is frissült: a non-geometry-ken, például locatorokon és dummy objektumokon is megmaradnak a custom attribute-ok; illetve a konkáv n-gonok háromszögelése is javult.

Emellett a point cloud adatok exportálása már .ply és .e57 fájlokba is lehetséges.

MAXtoA frissítések
A MAXtoA nevű 3ds Max integrációs plugin az Autodesk Arnold rendererhez szintén frissült. A legújabb Arnold verzió, az 5.3, amiben benne van a régóta várt Arnold GPU render engine is, túl későn jött ki ahhoz, hogy a 3ds Max 2020-szal egyben kiadhassák, de ettől függetlenül a két szoftver kompatibilis.

A 3ds Max 2020 használatához legalább Windows 7-re van szükség. A szoftver csak előfizetéssel érhető el, ennek ára pedig ismét emelkedett: egy havi hozzáférést 195 dollárért, egy évit pedig 1545 dollárért vásárolhatunk.

A 3ds Max 2020 újdonságainak teljes listája az online dokumentációban

Több demo videó megtekintése a Youtube-on

MEGOSZTÁS:
Meshmag