Megérkezett a Unity 2019.3 bétája

0

A Unity Technologies kiadta a Unity 2019.3-mat béta verzióban. A játékmotor idei frissítéseiben új Hi-DPI kompatibilis UI, frissített lightmapping, és egyéb új animációs és physics workflow-k érkeztek.

A frissítéssel az NVIDIA RTX videokártyái által hardveresen gyorsított ray tracing is experimental támogatást kapott a Unity High Definition Render Pipeline-jában.

Új UI méretezési opciók a nagy felbontású kijelzőkhöz
A Unity 2019.3 legszembetűnőbb újdonsága az interfész, ami a fenti képen is látható.

A UI-t úgy tervezték újra, hogy a lehető legtöbb felbontáson kényelmesen lehessen használni, többek között a Hi-DPI kijelzőkön is. Egy új interface betűtípus és új, standardabb ikonok is bemutatkoztak.

Az kurzort az interface elemei fölött tartva már vizuális feedback is érkezik.

Rendering: RTX ray tracing az HDRP-ben, post effektek az LWRP-ben
A művészek számára fontos változtatások történtek a Unity alapértelmezett render pipeline-jaiban.

A High Definition Render Pipeline (HDRP), ami számítógépes és konzolos játékokhoz való, már támogatja az NVIDIA RTX videokártyák által hardveresen gyorsított ray tracinget.

A Unity 2019.3-mas RTX implementáció hivatalosan még csak preview, és a leírása szerint elsősorban építészetre és mérnöki munkákra ajánlják, nem szórakoztatásra.

A Lightweight Render Pipeline (LWRP), ami elsősorban mobilos és online játékokhoz való, nevet változtatott: a frissítés után Universal Render Pipeline (URP) néven találjuk meg.

A URP pedig támogatást kapott a HDRP által is használt effektekhez hasonló post processing effektekhez. Ezek többek között az anti aliasing, depth of field, camera motion blur, Panini projection, bloom, lens distortion, chromatic aberration, vignetting, film grain, color grading és tone mapping effektek.

Fények: CPU és GPU lightmapper frissítések, light probe újdonságok
A Unity natív lightmap bakerei is frissültek: a GPU Progressive Lightmapper egyre közelebb kerül funkciómennyiségben a CPU-s társához.

A frissítéssel az AMD Radeon Pro Lightmap Denoisere is integrálásra került – ez a technológia az AMD Radeon ProRender szoftverben alkalmazott GPU független render denoising technológiájára épül.

A CPU lightmapper támogatja a light power sampling-et, illetve új doboz és piramis alapú fények is érkeztek a HDRP pipeline spot lightjai közé.

Egyéb újdonság a light probe-ok merge-elése additively loaded scene-ekből; és a light probe sampling mennyisége rugalmasabb lett, hogy az emissive materialokat tartalmazó scene-ek probe minősége javuljon.

A Unity Technologies bejelentette, hogy leállítja az Enlighten third party valós idejű GI és light baking technológiát, amit eddig a Geometrics-től licenszelt. A Unity 2019.4 lesz az utolsó verzió, amiben elérhető lesz ez a technológia.

Animáció, physics és terrain szerkesztés
Egyéb újdonság még a Unity 2019.3-ban az animation rigging és keyframing előnézetének lehetősége a Unity Timeline cinematic editorában.

A funkciónak köszönhetően az animációk a Timeline használata közben is szerkeszthetőek a karakterek rig controljai által; illetve készíthetőek animációk több motion clip layerelése által is.

Az NVIDIA PhysX fizikai rendszer Unity-be integrált verziója is frissült 3.4-ről 4.1-re.

A Unity terrain eszközeivel készíthetőek barlangokkal, árkokkal rendelkező terrain-ek is. A lyukakat a Unity physics, lightmapping és navmesh rendszerei támogatják.

Egyéb újdonságok
A Unity 2019.3-ban már kikapcsolható a domain vagy scene reloading Play Mode indításakor, ha nem volt változás a kódban.

A cég elmondása szerint ez akár 50-90 százalékát is megspórolja az iterációs időknek.

A Unity Package Manager is frissült, és már a Unity Asset Store-ban vásárolt asseteket és a hivatalos add-onokat is képes menedzselni.

Package-ek egyenesen Git repositorykból is telepíthetőek URL által.

A frissítéssel a Unity asset database rendszere is frissült: megérkezett az asset dependency tracking. Egy új experimental, bemeneti eszköztől független input rendszer is érkezett.

A Unity 2019.3 újdonságainak teljes listája a Unity Technologies blogján

Share.

About Author

Avatar

Leave A Reply