Megjelent a V-Ray Next for Maya Update 2 a Chaos Group-tól

0

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a www.cgchannel.com-ot.

A Chaos Group kiadta a V-Ray Next for Maya Update 2-t. A renderer Maya verziójának legújabb frissítésében támogatást kapott a hardveresen gyorsított ray tracing az NVIDIA RTX grafikus kártyáin.

A frissítéssel egy új hashmap-alapú light cache, a procedurális por és karcok lencse effektként való használata, a Bercon noise és a deep EXR exportálás is támogatást kapott, és már a V-Ray distance texture is használható V-Ray GPU-val való rendereléskor.

Render felgyorsítása az NVIDIA RTX GPU-kban található RT magok segítségével
Mint az előző heti V-Ray Next for 3ds Max Update 3-ban, a Mayás frissítésben is megtalálható az RTX gyorsítás GPU-val való rendereléskor.

A V-Ray Next képes kihasználni az NVIDIA GeForce RTX, Titan RTX és Quadro RTX GPU-kban található dedikált RT ray tracing magok erejét a render gyorsításához.

Az új RTX engine a már létező CUDA motor alternatívájaként lett elérhető, és manuálisan kiválasztható RTX kártyán való renderelés esetében.

A Chaos Group a blogbejegyzésében azt írta, a gyorsulás mértéke erősen függ a renderelt scene-től, de átlagosan 40%-os az értéke.

Az implementáción még dolgoznak, szóval egyelőre még nem lehetséges hibrid módban renderelni, azaz mind a CPU-t, mind a GPU-t kihasználni egyszerre – de a Chaos Group azt mondta, ez csak átmeneti helyzet.

Egyéb: új light cache, VRayDistanceTex, deep EXR output
A V-Ray Next for Maya Update 2 néhány új GPU rendering funkciót is bevezetett, amik a 3ds Max verzióban már kint voltak.

Az egyik nagyon várt újdonság a V-Ray distance texture, a VRayDistanceTex támogatása.

A frissítéssel az új hashmap alapú light cache is megérkezett: ez egy egyszerűbb, “GPU-barátabb” light cache implementáció, ami kevésbé villog animáció renderelésekor.

Egyéb újdonság még a procedurális Bercon Noise Texture támogatása, a procedurális por és karcok támogatása lencseeffektként, és az edge és vertex crease-ek is támogatást kaptak V-Ray Subdivision használatakor.

Ahogy a 3ds Max kiadás, a V-Ray Next for Maya is képessé vált deep EXR fájlok exportálására.

A V-Ray Next for Maya Update 2 újdonságainak teljes listája az online changelogban

Share.

About Author

Avatar

Leave A Reply