Kukkants bele az Epic Games legújabb Unreal Engine 5 demo-jába

0

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a www.cgchannel.com-ot.

Az Epic Games bemutatta az Unreal Engine 5-öt, mely egy újgenerációs játékmotor és valós-idejű renderelési rendszer. A kiadását jövőre tervezik.

A gyönyörű „Lumen in the Land of Nanite” demó tökéletesen fut valós időben a hamarosan megjelenő PlayStation 5-ön, valamint rávilágít az Unreal Engine 5 két fő jellemzőjére: virtualizált geometria és dinamikus globális megvilágítás.

Az új virtualizált geometriarendszer lehetővé teszi a művészek számára, hogy nagy felbontású asseteket konvertálás nélkül importáljanak

A Lumen in the Land of Nanite  demó – fent látható a videó –  egy női karakter útját mutatja be underground környezetben, s azt, hogyan tör fel onnan a valós világba.

Ahogy a cím is sugallja, az Unreal Engine 5 két fő tulajdonsága: Nanite, az új virtualizált mikro- polygon geometriai rendszer, és Lumen, az új dinamikus globális megvilágítási rendszer.

Nanite geometriája egyenesen az engine-be streamelődik, ezáltal veszteség nélkül méretezhető, csökkentve vagy teljesen megszüntetve a kézi előkészítési feladatok szükségességét, mint a lightmap égetés vagy  LOD állítgatása.

Ez lenne a vége a polyméret függvényű büdzséknek?

Az Epic álláspontja szerint ez lehetővé teszi a ”filmminőségű művészkedést” a magas polygon-szamú zBrush modellektől kezdve a nyers, feldolgozatlan photoscan anyagokig. – egyenesen az Unreal Engine-en belül.

A Lumen demó esetében már szó szerint filmminőségű adatokat használtak, a Megascan cinematic assetjeinek változatait használták például a sziklás környezet megteremtéséhez.

A motor ezután kb. egymilliárd – az alap geometriából származó – háromszöget 20 millióra csökkent képkockánként: néhányat annyira kicsire, hogy egyetlen képpontként jelenik meg a képernyőn.

A demó összesen 33 millió háromszög alapú modellt mutat be, amelyet közvetlenül a ZBrush-ból importáltak és 500 alkalommal duplikáltak le egyszerre.

Ebben a blogbejegyzésben az Epic állítja: „Nincs többé polygonszám alapú költségvetési – vagy polymemória keret, továbbá minőségromlás sem.

Dinamikus globális megvilágítás a végtelen fényvisszaverődés támogatásával

A demóban bemutatott másik fő funkció a Lumen, az új dinamikus globális megvilágítási rendszer.

Az Epic szerint; „diffúz módon képes tükrözni a végtelen visszatükröződéseket és a közvetett spekuláris tükröződéseket hatalmas részletes környezetben, kilométertől milliméterig terjedő skálán”. 

A Lumen funkció csökkenti a taskok manuális előkészítésének idejét – ebben az esetben a textúrába vagy vertexbe égetett lightmapokat – és fokozza az interaktivitást: a demo egyik részében láthatunk egy-, a Niagara (az Unreal Engine új részecskerendszerének eszköze) által vezérelt nagyobb raj bogarat, amik a karakter zseblámpájának fénysugarára reagálnak.

Real-time fut mid és high-end workstation-ön is

A demó videó valós időben fut a közeljövőben piacra kerülő PlayStation 5-ön.

Hardverigénye aránylag elfogadható – 3,5 GHz-es nyolcmagos CPU, GPU FP32 10,28 Tflops számítási képességgel, és 16GB GDDR6 RAM-mal, – tehát 2021-ben offline renderelés esetén hasonló teljesítményt várhatunk majd el közép és high end DCC workstation-ök esetén is.

Tudj meg többet az Epic Games „Lumen int he land of Naninte Unreal Engine 5” demo-ról.

Share.

About Author

szadani

Leave A Reply