Az Autodesk megszünteti a Gameware-t

Már nem lehet új licencet vásárolni a Scaleform, a HumanIK, a Beast és a Navigation szoftverekhez, de néhány Gameware eszköz más Autodesk szoftverben továbbra is elérhető lesz.

Az Autodesk a napokban határozott úgy, hogy a továbbiakban nem támogatja a Gameware-t. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy július 12. óta nem lehet új licencet vásárolni a Scaleform, a HumanIK, a Beast és a Gameware Navigation middleware szoftverekhez.

A játékfejlesztők életét megkönnyíteni hivatott csomagnak bizonyos elemei a jövőben más Autodesk szoftverekbe ültetve lesznek elérhetőek. Ilyen a HumanIK, amely karakteranimációs könyvtárként funkcionált. Ez a jövőben is elérhető lesz a Maya és MotionBuilder szoftverekben, valamint a Stingray motorban. Utóbbiban a grafikus kezelőfelületek készítéséhez használt vektorgrafikus Scaleform is megtalálható lesz, de csak külső plugin formájában. A fényekért felelős Beast, valamint a mesterséges intelligenciához – azon belül az útkereséshez és követéshez – használt Navigation ma már lényegében feleslegessé, elavulttá váltak. A Beastet már korábban integrálták a Unity és Unreal Engine motorokba, de az óta már onnan is kikerült.

Az Autodesk ezzel a lépésével tulajdonképpen minimálisra szorította a middleware termékeinek számát. Immár egyedül a Stingray motor tekinthető ilyennek. A dolog érdekessége, hogy valójában a fent említett négy termék közül egyik sem az Autodesk saját fejlesztése. A Scaleform a Scaleform Corporation stúdiójában készült, a Beast az Illuminate Labs, a Navigation a Kynogon, míg a HumanIK eredetileg a Kaydara stúdiójában.

Az Autodesk azokra is gondolt, akik még mindig használják a Gameware csomagot. Számukra mindegyik termék forráskódját elérhetővé teszik, valamint mindegyik szoftverhez korlátlan idejű és darabszámú licencet biztosítanak. Ameddig a jelenleg érvényes szerződések élnek, addig a későbbi hibajavításokat is elvégzik.

MEGOSZTÁS:
Meshmag