Megjelent a CryEngine 5.4

A Crytek brutális erejű grafikus motorja, a CryEngine több új funkcióval bővült a legújabb kiadásban.

Ahogy arról már júliusban is szó volt, a Crytek keményen dolgozik a CryEngine folyamatos fejlesztésén. Ennek eredményeként tegnap megérkezett a grafikus motor legújabb generációja, a CryEngine 5.4.

A grafikus motor a mostani frissítéssel két fontos újdonsággal bővült. Az egyik a procedurális textúrák, valamint a Substance Designer által használt .sbsar formátum támogatása. A másik pedig a Vulkan renderer támogatása, amely azonban egyelőre csak béta változatban érhető el. Ezeken túl kisebb javításokon esett át a tájgeneráló és a növényzetet kezelő rendszer. Illetve említést érdemelnek még a Schematycban használható előre gyártott új játékelemek. Az újdonságok során gyarapítja az Ultimate Texture Saver plugin is, valamint a TSAA Anti-aliasing támogatása.

A Substance Designer teljes körű támogatásának hála gyorsan és egyszerűen lehet kezelni az Allegorithmic által fejlesztett szoftverben készült textúrákat. A .sbsar fájlok közvetlenül a grafikus motorba importálhatóak, ahol azonnal felhasználhatóak és ráhúzhatóak bármilyen anyagra, modellre. Ennek folyamatáról készült az alábbi video.

A CryEngine 5.4 teljesen ingyenes, a frissítésről bővebben a hivatalos oldalon olvashattok, ahol egyből le is lehet tölteni. A forráskódot pedig a GitHubon tölthetitek le. A grafikus motor ötödik generációs változata olyan játékokban bizonyított eddig, mint a Prey, a The Climb vagy a Robinson: The Journey. Míg előbbi egy külsős projekt (az Arkane Studios készítette), addig utóbbi kettő a Crytek VR-törekvéseinek legjobb példái.

MEGOSZTÁS:
Meshmag