A Holdon járás immáron (virtuális) valóság 'A Moon For All Mankind'-ban


Kevés embernek adatik meg az életében, hogy a Holdon járjon. A Samsung ezen próbált változtatni az Iris-szal, Mannetron-nal és a Framestore-ral összeállva a holdraszállás 50. évfordulója alkalmából. A Moon For All Mankind készítésében a NASA Johnson Space Center (JSC) is közreműködött. A Samsung Gear VR-t és egy teljesen egyedülálló gravitációt szimuláló szerkezetet alkalmazó szoftver a 2018-as téli olimpián és a Mobile World Congress-en volt látható először, és most júliusban vált publikusan is kipróbálhatóvá New Yorkban a Samsung 837 rendezvényközpontban.

A Moon For All Mankind a világ első holdi gravitációt szimuláló VR élménye


A teljes immerzió érdekében az eseményeket a vállalkozó lelkűek egy speciális IMU (inerciális mérőegység)  'űrruhából' élhetik át, ami a viselője súlyát és elhelyezkedését valós időben követi figyelemmel, és ennek köszönhetően pontosan vissza tudja adni a Hold gravitációjának érzetét. Ezek a fizikai segédeszközök teljes összhangban állnak a Framestore által fejlesztett szoftverrel, amit Samsung Gear VR-ral egy Galaxy S9+-os telefonon át láthatunk a szkafanderen belül.

A néző az utazás kezdetekor egy küldetést kap, minek keretein belül a Holdon landol, kiszáll a holdkompból, és leszúrja a zászlóját a Hold felszínére. Ezt a viszonylag egyszerű folyamatot drámai meglepetések fűszerezik. A szoftver fókuszában a 4D mechanika áll, ami új kihívások elé állította a fejlesztői csapatot; a Framestore szoftvereiben általában a 4D elemek pusztán kiegészítőként szolgálnak, nem fő attrakcióként. A fejlesztők a videojátékokból indultak ki a teszteléskor, minden eshetőségre és felhasználói interakcióra odafigyelve, és megpróbálták az egész narratívát 5 percbe belesűríteni, úgy, hogy mégis legyen ideje a felhasználóknak körülnézni a lélegzetelállító környezetben.


A fontosabb, három dimenzióban megjelenített elemek között van például a felhasználó saját teste, ami láthatóvá válik, ha a játékos lefelé néz; a holdkomp; a holdjáró; és persze a Hold felszíne. A grafikai kivitelezésben a NASA jelenkori és az Apollo 11 küldetése alatt összegyűjtött adataira támaszkodtak, de helyet hagytak a képzeletnek is a jövőbeli űrutazás látványát illetően. A végeredmény egészen hihetőre sikerült, és a legimpresszívebb az, hogy az egész környezet valósidejűen renderelhető egy mobiltelefon által.

A hangtechnikát a GCVRS dizájnolta a szoftverhez. A hangzás kialakításához segítségükre állt a NASA kommunikációs rendszere, ami alapján a szkafanderben lejátszódó torzított emberi hangok és gépi hangjelzések készültek. Az egyik utolsó jelenetben, amikor a felhasználónak a holdkomphoz kell visszasietnie, nagyot dob a hatáson a Shepard-tónus, amit hulló meteorok hangja mellé kevertek, így fokozva az izgalmakat.

A sisak, az űrruha és a teljes technológia, ami a kaland hátterében dolgozik, folyamatos fejlesztés alatt áll. A Framestore felhasználói visszajelzések alapján tökéletesíti a szoftvert és a fizikai összetevőket, hogy egyre jobb és élethűbb élményt nyújthassanak.

MEGOSZTÁS:
Meshmag