Újdonságok a 3ds Max 2019.1-es verziójában

Megérkezett a modellező és animációs program, a 3ds Max legújabb verziója, amelyben többek között az Alembic fájlok kezelésén és az OSL shaderek teljesítményén javítottak. A frissítés a Fluids eszköztárat is bővíti, és belekerült egy új Projects toolbar is.

Bővített támogatás az Alembic és FBX formátumokhoz
A legtöbb 2019.1-es újítás a VFX és animáció munkakörökben dolgozó felhasználókat érinti. Most már például elő is nézhetjük egy Alembic állomány tartalmát, mielőtt beimportálnánk a scene-be; illetve az Alembic segítőikonok méretezhetőek és ki-be kapcsolhatóak lettek. Alembicbe való exportáláskor pedig a 3ds Max objektumok tulajdonságai és speciális értékei is megmaradnak.

Az FBX exportálási lehetőségeken is fejlesztettek: mostmár ki tudunk exportálni nyers animációt is, anélkül, hogy modellt kéne hozzá csatolnunk - ez a lehetőség egy MAXScript command beírásával válik elérhetővé.

Viewport javítások és OSL shaderek teljesítménye
Az OSL shaderek - amik a 2019-es frissítésben kerültek a szoftverbe először - frissítésre kerültek, és jobb teljesítményt hoznak, főleg a Scanline Rendererrel. Ezek a shaderek mostmár a viewporton belül is jobb megjelenéssel bírnak: a 3ds Max már natívan támogat több mint 80-at a szoftver mellé csomagolt shaderek közül, illetve a felhasználók által kreált OSL shaderek nagy részét is képes megjeleníteni.

Új eszközök a folyadékszimulációhoz
A Fluids toolset, amit a 2018.3-mas frissítésben vezettek be, szintén frissítésre került: egy új Channel Field objektumot kapott a szimuláció, aminek segítségével a különböző channelek értékeit változtathatjuk - ilyen érték például a folyadék sűrűsége.

Az új Volume Helper minimalizálja a felesleges számolások futtatását azzal, hogy egyértelműen megállapítja az objektumok kiterjedését.

Projects toolbar, Shared Views frissítés, teljesítményjavítás
Az új Projects eszköztárral egyszerűbben kezelhetőek lettek a projektmappák. Gyorsgombokkal állíthatjuk be benne például a projekt gyökérmappáját, vagy kezdhetünk új projektet üresen, egy előre beállított mapparendszerrel, vagy a jelenleg nyitva levő projekt mapparendszerét lemásolva.

A Shared Views rendszer, ami a 2019-es verzióban jött be, és a 3D modellek klienseknek vagy munkatársaknak való bemutatását segíti, szintén frissült. Többek között mostantól támogat minden bitmaptípust, a legtöbb procedurális textúrát - az OSL shadereket is ideértve - és a Shell materialt; illetve már átméretezhetjük feltöltéskor is a textúrákat.

Érkezett többféle teljesítménnyel kapcsolatos javítás is, mint például az archiválás és a 2GB fölötti méretű assetek tömörítése; a sok mesh egymáshoz attacholása is gyorsabban megy majd.

A scriptelésben is vannak újítások, például a MAXScript-ről Python-ra fordítást nagyon felgyorsították.

Az újítások részletes listáját itt találhatjátok

MEGOSZTÁS:
Meshmag