ZBrush Summit: Újdonságok a ZBrush-ban

A Pixologic bemutatott több új funkciót is, amik a jövőbeli frissítésekkel érkeznek majd a ZBrush-ba. Az újdonságok között található például egy standard kamera, ami a valós kamerákhoz hasonló lencsékkel van felszerelve; mappák a SubTool-ok csoportosításához; és egy új UV unwrap rendszer is.

Hamarosan a ZBrush-ban: mappák, kamera, Peel UV plugin
Mostanában a Pixologic a ZBrush Summit-on jelenti be a sculpting szoftver frissítéseit: a ZBrush 4R7-es és 4R8-as frissítést is ezen a rendezvényen mutatták be elsőnek.

A mostani demo nem volt ennyire konkrét: nem egyértelmű, hogy mikor kerülnek bele ezek az újdonságok a szoftverbe, az sem biztos, hogy a ZBrush 2018.2, vagy a 2019-es verzió részei lesznek. Mindenesetre a bemutatott funkciók ígéretesek.

Az egyik ezek közül egy már régóta várt funkció: a SubTool-ok mappákba rendezése a scene-en belül. Ezt a SubTool palettában tehetjük meg, vagy a geometry közvetlen kiválasztása után a Gizmo 3D manipulátorral.

A létrehozott mappák duplikálhatóak, így sokkal egyszerűbben tudunk komplex összeállításokat sokszorozni. A Boolean Folder opcióval minden, a mappában található SubTool-t összeolvaszthatunk egyetlen surface-szé.

A másik nagy újítás a standard kamera, ami utánozza a valódi kamerák olyan tulajdonságait, mint a fókusztávolság vagy a field of view, így egyszerűbben megfeleltethetjük a szobrainkat a valóságnak.

A ZBrush Summit-os demoban azt láthattuk, hogy egy szobrot a ZBrush-on belül kültéri környezetbe helyeztek, mire a szoftver automatikusan a környezethez igazította a ground plane-t, és még árnyékot is generált az objektum számára.

A kamera beállításai átvihetőek a ZBrush third-party rendererébe, a KeyShot-ba is.

Az új UV unwrapping plugin, a Peel UV a jelenlegi UV Master-rel ellentétben lehetőséget ad arra, hogy precízen, edge loop-okat kiválasztva helyezzük el a seam-eket. Unwrap-elés után a UV isle-okat kiegyenesíthetjük, forgathatjuk, és egyéb módokon optimalizálhatjuk.
Azonnal elérhető pluginok: Intersection Masker, ZColor és Kitco Metal Quotes
A Pixologic bejelentett három olyan plugint is, amik már elérhetővé is váltak a cég online Download Centerén keresztül.

Az Intersection Masker-rel maszkot generálhatunk arra a területre, ahol két objektum egymásba vág – ez régebben nagyon hosszú, manuális folyamat útján volt csak lehetséges. Így némileg megváltozik a szobrok felületére való részletgenerálás workflow-ja.

A ZColor segítségével színpalettákat menthetünk el PolyPaintelés közben.

A pluginnal importálhatunk .ase formátumú színtémákat az Adobe Color CC-ből, vagy újat is készíthetünk RGB, HSV vagy Pantone színek összeválogatásával. Ha kész egy téma, exportálhatjuk azt, és így könnyedén megoszthatjuk munkatársainkkal.

A Kitco Metal Quotes ékszertervezők számára készült. Ez a plugin a kiválasztott SubTool mérete és a jelenlegi piaci árak alapján kiszámolja, hogy hozzávetőlegesen mennyibe kerül az ékszer kiöntéséhez szükséges mennyiségű fém.

A három új plugin letöltése ZBrush-hoz

Több információ a ZBrush-ról a Pixologic weboldalán

forrás

MEGOSZTÁS:
Meshmag