fbpx

Megérkezett a Substance Painter 2018.3

0

Az Allegorithmic kiadta a Substance Painter 3D textúrafestő program 2018.3-mas verzióját. Az új verzió teljesítménye és a viewport megjelenítési minősége jelentősen javult.

A frissítésben a szimmetria eszközzel és a layer stack-kel való munka workflow-ja is újult.

Jobb megjelenítési teljesítmény nagyobb scene-ek esetében is
A Substance Painter 2018.3-mas kiadása teljesen újraírt memória- és textúrakezelési rendszerrel érkezett, így az eddigieknél sokkal nagyobb scene-eken is interaktívan dolgozhatunk.

Kulcsfontosságú változtatás a sparse virtual textúrák alkalmazása a viewportban való megjelenítéshez. Ez annyit jelent, hogy a Substance Painter csak azokat a textúrákat tölti be, amikre szükség van az éppen aktuális nézetben, így akár a GPU memóriánknál jóval nagyobb igényű textúrákkal is dolgozhatunk a szoftveren belül.

Ez a rendszer képes hardveres gyorsítás alkalmazására az aktuális NVIDIA és AMD GPU-k esetében – a workstation és a sima felhasználó-kategóriás kártyáknál egyaránt – viszont az Intel alsóbb kategóriás integrált GPU-it nem támogatja, azok esetében csak szoftveres megoldás létezik.

Az Allegorithmic elmondása szerint a Substance Painter így már akár 300 UV tile megjelenítésére is képes zökkenőmentesen.


A viewporthoz további jelentős változások is érkeztek, például mipmapping támogatás és temporal anti-aliasing, amik által kevesebb lesz a moiré artefact és simábbak lesznek az élek.

Jobb textúra export, szimmetria tool és layer workflow
A Substance Painter 2018.3-ban már kiexportálhatjuk a 2D viewportot egyetlen diffúz textúraként, a fényeket és tükröződéseket rábake-elve, ami sokat gyorsít majd a mobiljátékokon dolgozó fejlesztők munkáján.

A szoftver emellett 8-bites formátumú textúraexportkor már alkalmaz dithering-et is, így kevesebb hiba keletkezik majd az éleknél.


A szimmetriatengely már szabadon mozgatható egy 3D manipulátor segítségével, vagy az új symmetry painting UI panelen keresztül.

Mindemellé a layereket és a layercsoportokat színkódolhatjuk is a Layer Stack-ben.

Új anisotropic shader és Texturingxyz arc scan
Az új anisotropic shaderrel a hajat és különböző fémfajtákat valósághűbben jeleníthetjük meg – ez a shader a beépített Iray render engine-ben is támogatott –, és még egy clearcoat shader-t is kaptunk az autófestékek hatásának hihető visszaadásához.

Az új verzióval érkezik egy 8K-s női arc scan is a Texturingxyz jóvoltából, amiből kiindulva magasabb szintre emelhetjük a bőrtextúráink részletességét.

Az újdonságok teljes listája az online changelog-ban

Több információ a Substance Painter 2018.3-ról

Share.

About Author

Leave A Reply