fbpx

Megérkezett a Maya 2019 és a Maya LT 2019

0

Az Autodesk kiadta a Maya 3D modellező és animációs szoftver 2019-es frissítését.

A frissítés elsősorban az animációs workflow-ra és a teljesítményre koncentrál – érkezett egy új cached playback rendszer a hagyományos Playblastok mellé, és a scene betöltési idők is felgyorsultak a Viewport 2.0 alatt.

Az Autodesk emellett a Maya LT 2019-et is kiadta: ez a Maya játékgrafikusokra szabott verziójának a frissítése.

Az új cached playback rendszer interaktívabb alternatívát nyújt a Playblasts-re
Az új cached playback rendszer mind az animációs workflow-n, mind a teljesítményen javít. A segítségével a viewportban végigpörgethetjük az animációkat anélkül, hogy arra kéne várnunk, hogy a Maya befrissítse és újrarenderelje a scene-t.

A caching alapértelmezetten engedélyezett, és folyamatosan dolgozik a háttérben. Csak azokat a frame-eket frissíti a cache-ben, amikre hatással voltak az editorban legutoljára végzett módosításaink.

A visszajátszáshoz beállíthatunk egy elérni kívánt framerate-et, és kiválaszthatjuk, hogy a caching a CPU-t vagy a GPU-t célozza. A GPU processing AMD és NVIDIA hardveren is elérhető.

Ezzel a rendszerrel az animátorok gyorsabban iterálhatnak, mint a hagyományos Playblast-ekkel: amellett, hogy alapvetően gyorsabb a működés, már bármilyen kameraállásból visszajátszhatjuk az animációkat anélkül, hogy re-cache-elni kéne őket.

Az Autodesk marketing managere, Wes Adams szerint ez a közelmúltban a legnagyobb animációs rendszerbeli frissítés a Mayában. A frissítés nagy hatással lesz az animátorok workflow-jára.

Egyelőre nincs cache-elés a nonlineáris animációkhoz
Az Autodesk nem tervezi teljesen lecserélni a Playblasts-et, mivel még mindig azt a rendszert ajánlják a shotok gyors rendereléséhez.

Emellett elég hosszú a cached playback által nem támogatott funkciók listája is – rajta van például a nonlineáris animáció a Trax Editorban vagy Time Editorban, vagy bármi, ami XGen-t vagy dynamics szimulációt használ.

Bár ezt a listát tervezik zsugorítani, és minél több mindent támogatni róla a jövőben, bővebb információt még nem osztottak meg ezzel kapcsolatban.


Új key reduction filterek a Graph Editorban
Egyéb animációval kapcsolatos frissítés még a két új key filter a Graph Editorban: a Butterworth és a Key Reducer. Mindkettő az animációs curve-ökben található felesleges keyframe-ek eltávolítására és a noise elsimítására szolgál.

A filterek a MotionBuilder-es megfelelőikhez hasonlóan működnek, bár nagyobb hangsúlyt fektetnek a kiszámítható eredményre, mint az animációs curve-ök formájának tökéletes megtartására.

A Bake Deformer tool, ami a complex deformer-alapú animációs rigek outputját bake-eli a gyorsabb ellenőrzés végett, szintén kapott néhány új funkciót.

Az egyik ilyen a weight mappolás közben létrejött spike-ok eltávolításának lehetősége; illetve a felhasználó által beírt treshold alapján a kicsi értékek eltávolítása, ami segít megszüntetni a rigging noise-t.


Gyorsabb fájlbetöltés a Viewport 2.0-ban
A fájlok betöltésének teljesítménye is javult a Viewport 2.0 alatt, főleg azoké, amikben komplex geometry vagy metadata található. Az objektumok kiválasztása és a kiválasztás törlése, illetve a snapping is felgyorsult.

A Viewport 2.0 memóriakezelése is javult, azáltal, hogy a nagy textúrákat down-samplinggel teszi kezelhetőbbé.

A fentebb beágyazott képen egy viszonylag bonyolult scene látható, aminek a betöltése a Maya 2018-ban több, mint egy percig tartott, míg a Maya 2019 47 másodperc alatt megbirkózott vele.

Új renderelési opciók
Az új verzióban új workflow érkezett a több layer egyszerre felkészítésére, amiket utána a Render Setup editorban batch renderelhetünk is.

A batch renderinghez használt template fájlok importálására és az egy seten belüli tagok felülírására vonatkozó workflow is javult, és a Render Setup node-ok már az AOV-ktől és scene render beállításoktól függetlenül exportálhatók.

Emellett a Viewport 2.0 jobban támogatja a Standard Surface shadert is, ami az Arnold 5.0-ba került bele; és az area light-ok tükröződései már valós időben is láthatóak.

Több, mint 400 bugfix
A Maya 2019 bugfix listája lenyűgözően hosszú: több, mint 400 hibát sikerült kijavítaniuk ebben a verzióban. Ezek közül sokat eredetileg az Autodesk Maya Ideas community fórumán reportoltak.

Az Autodesk ezt a rengeteg bugot okolja a frissítés csúszásáért – a mostani verzió 6 hónappal később jött ki, mint ahogy azt megszokhattuk tőlük.

A Maya LT 2019 a teljes verzióval szemben csak a teljesítménybeli javításokat és az új ingyenes stock asseteket kapta meg, a cached playback rendszert nem.

A Maya 2019 és a Maya LT 2019 futtatásához legalább Windows 7-re; RHEL vagy CentOS 7.3 vagy 7.5-ös Linuxra; vagy Mac OS X 10.11-re van szükségünk. A szoftverek csak előfizetéssel érhetőek el: a Maya előfizetés havi 190, vagy évi 1,505 dollárba; a Maya LT előfizetés havi 30, vagy évi 245 dollárba kerül.

Maya 2019 újdonságok teljes listája az Autodesk online dokumentációjában

Maya LT 2019 újdonságok teljes listája az Autodesk online dokumentációjában

Share.

About Author

Leave A Reply