Megjelent a Mari 4.5

A Foundry kiadta a Mari 4.5-ös verzióját. A texture painting szoftver legújabb frissítésében egy új material rendszer érkezik, amivel basic shading set-upokat skiccelhetünk.

Az új verzióban egy új Arnold Standard Surface shader is érkezik, illetve egy Material Ingest Tool is, ami automatizálja a PBR texture setekből való materialkészítést.

Először material set-up, utána Mari painting
A Mari 4.5 legnagyobb újdonsága az új material rendszer. Segítségével a művészek gyorsan felvázolhatják az adott asset kinézetét – vagy akár egyszerűbb final-quality set-upokat is készíthetnek – mielőtt a Mari festőeszközeivel felrajzolnák a részleteket.

A basic workflow a fentebb beágyazott videón látható, illetve a YouTube-on van egy részletesebb videó is róla. Ez utóbbit az MPC lead texture artistja és a Mari egyik béta tesztere, Peter Aversten rögzítette.

A toolset a Mari layer stackjébe és channeljeibe integrálódik – Aversten elmondása szerint a materialok layer-alapú workflow-ra optimalizáltak, de a node graph által is létrehozhatóak.

A materialok shaderfüggőek, emiatt érkezett az új Arnold Standard Surface shader. A használatával minimálisra csökkenthető az assetek viewportban való, illetve a végleges renderen látható megjelenése közötti különbség.

A Materialok a Mari .mma fájlformátumába exportálhatóak, így készíthetőek standard material library-k, vagy megoszthatóak a set-upok más felhasználókkal.

Material Ingest Tool
Ezt az új rendszert az új Material Ingest Tool is alátámasztja: használatával leegyszerűsödik a PBR texture mapok importálásának és materialba rendezésének folyamata.

Az eszköz presetekkel érkezik a különböző shader modellek számára – a Principled BRDF-hez és az Arnold shaderhez is –, és a különböző naming convention-ök követéséhez szabályok is importálhatóak.

Node graph újdonságok
A Mari node graph-jában a Group node-ok már egyszerre több output porttal is rendelkezhetnek, így könnyebbé válik a komplexebb materialok készítése.

A node graph-hoz kényelmi frissítések is érkeztek: jobban kezelhetőek a gizmok és materialok az interface-en, és könnyebben hozzáférhetőek a group node-ok sub-graphjai.

A Mari 4.5 használatához legalább Windows 7-re, vagy CentOS/RHEL 6-os Linuxra van szükségünk. A 4-es verzió Mac kiadása még mindig fejlesztés alatt áll, de elméletileg ebben az évben érkezik.

A nodelockolt és floating licenszek 2068 dollárba kerülnek. Az előfizetések árai havi 59, vagy évi 599 dollártól kezdődnek.

A Mari 4.5 újdonságainak teljes listája a Foundry release note-jaiban

A Mari termékoldala

MEGOSZTÁS:
Meshmag