Itt a hétperces Unity The Heretic demo

A Unity Technologies bemutatta a The Heretic teljes, hétperces változatát. Ez a CG short a játékmotor valós idejű rendering képességét hivatott bemutatni – a videót elsőként a Unite Copenhagen 2019-es rendezvény látogatói tekinthették meg.

A scene, ami 1440p-s felbontáson 30 fps-sel fut egy tipikus felső kategóriás gaming PC-n, valós idejű fényeket használ, és remekül bemutatja, hogy a Unity milyen fotorealisztikus, digitális emberek renderelésére képes.

A demó a keynote-ról készült, fentebb beágyazott felvételen látható 01:30:00-tól.

Három perccel hosszabb, de még mindig ugyanolyan rejtélyes
A Heretic rövidebb verziójáról korábban itt írtunk – akkor is homály fedte a cselekményt, és az a verzió is cliffhanger-rel végződött.

A mostani változat ezen nem sokat változtatott, egyszerűen a régi cliffhanger végződést kicserélte egy másik cliffhanger-re.

Első próbálkozás a Unity-ban digitális emberek megjelenítésével
Ahogy a Unity korábbi tech demói, az Adam és a Book of the Dead, a The Heretic sem a sztorira fekszik rá, hanem a Unity fotorealisztikus renderelési képességére.

Ez alkalommal a középpontban a Unity fotorealisztikus, digitális emberek renderelése áll – ez eddig az Unreal Engine specialitása volt.

A GDC-n a Unitysok azt nyilatkozták, hogy a demót a pipeline kiépítése és a minőségi standardok lefektetése miatt készítették.

Új Shader Graph node-ok textíliákhoz és hajhoz
A Unite Copenhagen keynote-ban a Unity bemutatta a pipeline néhány elemét – a rövidfilm a videóban 01:37:00-tól a Unity Editoron belül látható futás közben.

Látható, hogy a Unity Shader Graph-jában új node-ok vannak a textíliák és a haj megjelenítésére.

Ez utóbbi nem igazán domináns a Heretic-ben: csak Gawain borostája és szemöldökei készültek ezzel a node-dal. Valószínűleg technikai és művészi okai is vannak annak, hogy a karakter kopasznak készült.

Annak ellenére, hogy rengeteg bőrt kellett renderelniük, nincs új bőrshader – a demo készítői a Shader Graph StackLit master node-jának felhasználásával árnyalták a bőrfelületeket.

A High Definition Render Pipeline és VFX Graph a Unity 2019.3-ra készül el
A demóban a Unity High Definition Render Pipeline (HDRP) is bemutatkozik: új valós idejű area és volumetric fények és post process effektek láthatóak a videóban.

A film főellensége, Morgan a Unity új Visual Effect Graph-jával készült.

A HDRP és a VFX Graph is hivatalosan csak preview-ban érhető el, viszont a Unity 2019.3-mas verzióban, ami már publikus bétában letölthető, végleges állapotban jelenik majd meg.

Több információ a The Heretic készítéséről a Unity Technologies weboldalán

A hírt a CG Channel oldalon találtuk.

MEGOSZTÁS:
Meshmag