Megjelent a Xenko 3.1 a Xenko team-től

0

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a www.cgchannel.com-ot.

A Xenko fejlesztői csapata kiadta a Xenko 3.1-et. Ez az open-source C# játékmotor első jelentősebb frissítése, mióta tavaly MIT licenc alatt elérhetővé vált.

A frissítéssel az engine moduláris, újrahasznosítható library-kká bomlik, amik NuGet package-ekként terjeszthetőek, így a a befejezett játékoknak nem muszáj mindent tartalmazniuk; illetve a Xenko már teljesen a .NET standardra áll át.

Xenko 3.1: új moduláris achitektúra
A 3.1-es frissítés – az első azóta, hogy a motor teljesen közösségi fejlesztés alá került – javít az engine egyik legtöbbet kritizált hibáján: a játékok fájlméretén.

Az új verzióval a Xenko több kisebb moduláris részre bomlik, amik külön .NET NuGet package-ekként tölthetőek le.

Ezzel a módosítással lehetőség nyílik arra, hogy egy játék kizárólag a Xenko magját használja: a fizika, a particle-ök, a videólejátszó, a UI és a sprite rendszer már mind opcionális.

Azzal, hogy csak a ténylegesen használt package-ek vannak referenciában, kisebb a játékok fájlmérete, és a betöltési idejük is javul.

A szerkesztő maga még mindig csak egyben érhető el, de azt is tervezik a jövőben kisebb pluginokra bontani.

A különálló package-ek már a nuget.org-ról tölthetőek le a Xenko saját szervere helyett, így a projektek azonnal működnek a Visual Studio IDE-ben.

Ezek mellett a Xenko teljesen átállt a .NET standardra.

Új online tutorialok
A frissítéssel az online dokumentációba bekerült egy tutorial szekció.

Ez egyelőre elég limitált, főleg a teljesen kezdők számára tanít hasznos információkat, de a jövőben terveznek bonyolultabb tutorialokat is készíteni.

A Xenko 3.1 használatához legalább Windows 7-re van szükség. A forráskód MIT licensz alatt érhető el.

A Xenko 3.1 újdonságainak teljes listája az online release note-okban

A Xenko projekt weboldala

Share.

About Author

Avatar

Leave A Reply