Bemutatkozik a Sculptron az Otoy-tól

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

Az Otoy bemutatta a Sculptront. Ez az új GPU alapú animation cache sculpting és mesh sequence-et volume-má konvertáló eszköz jelenleg limitált ideig ingyenesen elérhető alfa verzióban.

Az új szoftvert az OctaneRender 2020.1 mellett jelentették be.

Egyszerű, GPU alapú eszköz animation cache sculpting-ra
A Sculptron egy új GPU alapú eszköz statikus modellek vagy mesh cache-ek sculptolására, illetve OBJ és MDD formátumú fájlok importálására és exportálására.

Az Otoy a bejelentés mellett a fórumbejegyzésben azt írta, hogy ez nem cseréli le a ZBrush-t vagy bármilyen egyéb dedikált sculpting eszközt, hanem elsősorban animációs workflow-khoz használandó.

Olyan esetekre ajánlják, mint a szimulációs cache-ek szerkesztése bizonyos darabok eltávolításának céljából, hogy ne kelljen újrafuttatni a teljes szimulációt; vagy karakteranimációs hibák eltávolításakor is hasznos lehet.

Ezzel a szoftver hasonló kategóriába kerül, mint a NewTek ChronoSculpt-ja – ami 2013-ban jött ki, de azóta nem igazán frissült –, vagy a Mush3D.

A NewTek egy korábbi 3D művésze, Lino Grandi, aki néhány eredeti ChronoSculpt demón is dolgozott, jelenleg az Otoy-nak dolgozik, és ő publikálta a Sculptron alpha bejelentését is a cég fórumán.

A szoftver maga elég egyszerű, de már posztoltak roadmapot hozzá
A Sculptron legelső verziója meglehetősen egyszerű: van benne egy szimpla 3D sculpting brush szett Push/Pull, Smooth, Flatten, Clay és Inflate ecsetekkel; és beállítható a brush radius, hardness és strength.

A 3D layerek is támogatottak, illetve van benne egy egyszerű animation key editor is.

Az Otoy fórumbejegyzésében közölt hozzávetőleges roadmapban látható, hogy a jövőben várhatóak olyan új sculpting funkciók, mint az alpha brushok, a masking, egy wrinkle eszköz, és displacement map támogatás.

Ezek mellett a támogatott fájlformátumokhoz csatlakozni fog az Alembic is.

Viszont a Sculptronnak vagy egy érdekes funkciója, ami már ebbe a verzióba is belekerült: bármilyen mesh vagy mesh sequence volume-má konvertálható és VDB vagy Houdini SDF formátumban exportálható.

A Sculptron jelenleg alphában érhető el, kizárólag Windows-ra. Végleges kiadási dátum és árazás egyelőre nem ismert.

Több információ a Sculptron 1.0-ról az Otoy fórumán

MEGOSZTÁS:
Meshmag