Hajkészítés valós időben: HairStrips Creator

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

Az AKA Tools – azaz Abhishek Karmakar – kiadta a HairStrips Creator-t Mayához. Ez az új add-on képes geometriasáv alapú hajat készíteni valós idejű használatra.

Polygonsáv alapú haj készítése játékokhoz és egyéb valós idejű applikációkhoz egyszerű csúszkákkal
A HairStrips Creator segítségével a felhasználók Maya polystripekből készíthetnek hajakat, amiket valós idejű alkalmazások, például játékok és AR applikációk is könnyebben renderelnek.

Ez a szoftver a kevésbé technikai nézetű művészek számára készült – a haj felépítése csúszkákkal befolyásolható weight mapok festése helyett.

Haj generálásakor a polygonsávok automatikusan a karakter fejéhez igazodnak a normalok alapján. Emellett Maya curve-ök is átalakíthatóak sávokká.

Paraméterekkel állítható a kiindulási szélesség, a hajvégek szélessége és a sávok hossza, illetve a hajlásuk, csavarodásuk és az orientációjuk is befolyásolható. A szélesség procedurálisan is generálható a sáv relatív szélességétől függően.

Két további csúszkával állítható a sávok polygonsűrűsége.

A HairStrips Creator 1.0 használatához legalább Maya 2015-re van szükség Windows, Linux vagy Mac OS X alatt. Az alkalmazás 20 dollárba kerül. Az AKA Tools-nak emellett egy Braid Maker nevű eszköze is van fonott hajak procedurális készítéséhez.

Több információ a HairStrips Creator 1.0-ról az AKA Tools Gumroad store-jában

MEGOSZTÁS:
Meshmag