Megjelent a Material Maker 0.8

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

Rod Zilla kiadta a Material Maker 0.8-es verzióját. A frissítéssel támogatottá váltak a signed distance funkciók: a régebbi node-ok is kaptak 2D és 3D SDF inputokat és outputokat.

Ezzel lehetőség nyílt lightweight, és erősen skálázható 2D és 3D reprezentációk – például gömbök, dobozok, kapszulák és tóruszok – generálására a textúrák alapjaként.

Egyszerű formák generálása mellett a 3D signed distance funkció komplexebb 3D geometria, például törmelék és téglák szétszórására is képes a textúra felületén.

Transzformációk, extrudálás és forgatás, illetve Boolean operációk elvégzése is lehetséges a geometrián; utána pedig height és normal map generálható a 3D SDF információból.

Egyéb újdonság még az új "workflow node" szett, ami materialok height map alapján való keverésére való. Általa a komplexebb composite materialok, mint a fenti képen is látható márványmaterial készítése is könnyedén megoldható.

A Material Maker 0.8 Windowsra és Linuxra érhető el MIT licenc alatt. A szoftver Godot add-onként, illetve standalone verzióban is letölthető. A source a GitHub-on érhető el.

A Material Maker compile-olt verzióinak ingyenes letöltése Rod Zilla itch.io oldaláról

MEGOSZTÁS:
Meshmag