Megjelent a Nuke, NukeX, Nuke Studio és Nuke Indie 13.0!

0

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a www.cgchannel.com-ot.

Az Foundry kiadta a Nuke 13.0-t, a node-alapú compositing szoftver jelentős frissítését.

A szoftver fő újdonsága az AIR node-k, melyek egy új gépi tanulási rendszer részét képezik, lehetővé téve az artist-ok számára, hogy saját AI-hálózatot képezzenek a repetitív feladatok automatizálására, mint például a roto munkák vagy marker eltávolítások.

További változások közé tartozik az új Hydra viewport, az Universal Scene Description rendering framework, a kibővített USD import és export, az új monitout opciók, és a natív Cryptomatte támogatás.

Mindegyik elérhető Nuke-ban, valamint a szoftver kibővített verziójában: a NukeX-ben is, a multi-track timeline-al rendelkező Nuke Studio pedig egy valós idejű, shot-review rendszerrel, a Sync Review-al bővült.

Az új verziókat online jelentették be, a vállalat “Foundry Live 2021” eseményén.

Gépi tanulási framework-ök VFX artist-ok számára saját neurális hálózatok kiépítéséhez

A verzió legjelentősebb újdonsága az úttörőnek számító AIR node-k, melyek egy gépi tanulási rendszer részét képezik, céljuk pedig hogy segítsenek az ismétlődő VFX feladatok automatizálásában.

Az Autodesk Flame új AI-alapú funkcióival ellentétben ez nem egy gépi tanulási technikákkal képzett readymade tool-okból álló kollekció, az artist-ok a framework segítségével a saját neurális hálózatokat építhetnek ki.

A folyamat a CopyCat node-val indul, mely feldolgozza a forrásképeket a hálózat képzéséhez.

A képzett hálózatot ezután a Inference node dolgozza fel, ez elvégzi ugyanazokat a műveleteket a többi frame-n is.

Javasolt felhasználási módok közé tartozik az ismétlődő feladatok automatizálása, például a roto, garbage matting, marker eltávoltás, különböző retusálási munkák, de a rendszer minden “image to image” feladathoz használható.

A 13-as verzió mindegyik kiadásában találunk két “pre-trained” node-t, a Deblur-t és az Upscale-t, előbbi a motion blur eltávolításához alkalmazható, utóbbi pedig a TVIScale node GPU-gyorsított alternatívája a felvételek akár 2x-es felgyorsításához.

Foundry Live 2021-ről szóló összefoglalónkban részletesebben is írtunk az AIR framework-ről, további technikai részletekért és képekért kattints ide!

Nuke, NukeX and Nuke Studio 13.0: új, nagyobb pontosságú Hydra-alapú 3D viewport

Másik fontos újdonsága a Nuke 13.0-nak új Hydra Viewer, amely a Pixar Universal Scene Description HdStorm renderelőjére épül.

Az az viewport vizuálisan pontosabb mint az elődje, főleg a material-ok és fények tekintetében, továbbá csökkent a viewport előnézete és a Nuke’s Scanline Renderer által renderert frame-k közti különbség.

Középtávon az új viewport célja az is, hogy megkönnyítse a Nuke integrálását más, Hydrát támogató VFX alkalmazásokkal, beleértve a harmadik fél által készített renderelőket, valamint a Katana-t, a Foundry lookdev toolset-jét.

A viewport renderelést az OpenGL-en keresztül, GPU gyorsítással végzik, – tehát bármely gyártó hardverén futnia kell – bár komplexebb jelenetek esetén nem feltétlenül valós idejű.

A Foundry nyilatkozata alapján a Hydra viewport a későbbi kiadásokkal együtt fog fejlődni, egyenlőre az összes létező munkafolyamatot támogatja.

A 13.0 kiadás kibővíti az USD fájlformátum támogatását, lehetővé téve a kamerák, a fények és az axis adatok betöltését .usd fájlból a Nuke releváns 3D node-jaival.

A Foundry nyílt forrásúvá tette az új USD kiterjesztéseket a GitHub-on, ezáltal a stúdiók a saját pipeline-ukra szabhatják őket.

Nuke, NukeX and Nuke Studio 13.0: output megtekintése második monitoron SDI kártya nélkül

A Nuke 13.0 összes kiadásának közös új szolgáltatásai között szerepelnek a monitor out rendszer új funkciói, amelyek az output megtekintésére szolgálnak egy második monitoron.

A Nuke és a NukeX felhasználók megkapják ugyanazt a floating ablakot, amely már elérhető a Nuke Studio-ban, így nincs szükség külön SDI-kártyára egy második kijelző használatához.

Lehetőség van továbbá a két monitor felbontásának egyedi beállítására, valamint a kijelző tulajdonságainak önálló szerkesztésére: például megváltoztathatjuk a viewport gamma beállítását, de a külső kijelzőét nem.

A Mac-felhasználók opciót kapnak arra is, hogy HDR képeket jelenítsenek meg az Apple XDR- vagy EDR monitorokon.

A funkciót eredetileg rejtve vezették be a Nuke 12.2-ben, alapértelmezés szerint le van tiltva, a beállításoknál kell külön engedélyezni.

Nuke, NukeX és Nuke Studio 13.0: natív Cryptomatte és Python 3.7 támogatás

Az új pipeline integrációs funkciók közé tartozik a Cryptomatte ID matte generáló rendszer natív támogatása, melyet széles körben alkalmaznak más VFX szoftverekben is, de korábban csak külső bővítményekkel volt elérhető.

A natív verzió funkciói között megtaláljuk a matte elemek wildcard keresési opcióját.

A friss kiadás a Nuke-t is a a VFX Reference Platform CY2020 specifikációjába helyezi, beleértve a legjelentősebb változását: a Python 2.x-ről a Python 3.7-re való áttérést.

Azok a stúdiók, amelyek nem álltak át teljesen Python 3-ra, legalább egy évig még használhatják a Nuke 12.2-t. A Foundry 2021-ben mindkét verzióhoz hibajavításokat és biztonsági frissítéseket tervez kiadni.

OpenColorIO (OCIO) role-k és az az SDK frissítések is változtak, beleértve az ARRI-t, a RAW-t, az Avid DNxCodec-et, a DNxHR-t és a DNxHD-t. A változások teljes listáját megtalálod a cikk végén található linkekre kattintva.

Csak a Nuke Studio 13.0: az új, valós idejű review rendszer, a Sync Review most már nem béta

A Nuke Studio megkapta a Nuke Studio 12.2-ből ismert, valós idejű shot review rendszer hivatalos verzióját, a Sync Review-t.

A kezdeti kiadásban arra helyezték a hangsúlyt, hogy a világ különböző helyszínein dolgozó munkatársak egyszerre tudják lejásztani a felvételeket, de a legújabb verzió ezt kiterjeszti a review munkamenet összes kulcsfontosságú task-jára is.

A 13.0 kiadás új funkciói között szerepel az idővonalak szinkronizálása, a felvételek importálása, a soft effekt-ek létrehozása vagy módosítása, valamint a változások valós időben történő továbbítása a review munkafolyamatok során.

Minden kulcsfunkció elérhető a Nuke Indie 13.0-ban, de a gépi tanulást illetően van pár korlátozás

Az összes kulcsfunkció elérhető az évi 499 dollárba kerülő Nuke Indie-ben is, mely az évi 100,000 dollárnál kevesebbet kereső solo artist-okat célozza meg.

Az egyik kivétel a CopyCat node-val létrehozott neurális hálózatok, melyeket a Nuke Indie a saját fájlformátumában excrypt-el, ezáltal lehetetlenné teszi a használatukat a Nuke teljes kiadásában.

A NukeX vagy a Nuke Studio alkalmazásban generált .cat fájlok azonban felhasználhatóak a Nuke Indie programban.

Ár és rendszerkövetelmény

A Nuke, a NukeX és a Nuke Studio 13.0 elérhető Windows 10, CentOS 7.4+ Linux és macOS 10.15+ rendszerekhez.

Az ár emelkedett az előző kiadás óta, a floating és a node-locked licencek is 5248 dollárba kerülnek, a NukeX 9768 dollár, a Nuke Studio pedig 11298 dollár.

Azok a artist-ok, akiknek az éves bevétele 100 000 dollár alatt van, a Nuke Indie 13.0-at is használhatják, beleértve a kereskedelmi projekteket is. A szoftver csak bérelhető, az ára évi 499 dollár. Az Indie kiadást érintő korlátozások listáját itt tekintheted meg.

Tekintsd meg a Nuke 13.0 új funkcióiról szóló áttekintését a termék honlapján!

Olvasd el a Foundry online kiadási jegyzékét!

Share.

About Author

Leave A Reply