EmberGen 1.0 sneak peek

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

A JangaFX előzetest adott ki a  valós idejű gázneműfolyadék-szimulátor, az EmberGen következő 1.0 verziójáról, mely bemutatja a kiadás fő új funkcióját: a megújult GPU particle rendszert.

A fontosabb változások közé tartozik egy particle trail rendszer, a részecskékből kibocsátott lángok és füstök, a force masking, a továbbfejlesztett particle fényelés, illetve az, hogy Alembic formátumban más DCC-alkalmazásokba lehet exportálni a részecskéket.

Az EmberGen teljesen átdolgozta az exportrendszert, illetve a Deep EXR-támogatát kapnak a felhasználók.

A végleges kiadás megjelenésének dátumát még nem tették közzé, de a regisztrált felhasználók számára már hozzáférhetők az előzetes buildek.

Az EmberGen GPU particle system K+F munkájának első előzetese, ahol valós időben „több millió GPU-részecskéből” kibocsátott füst és tűz látható. Ez a funkció egy az EmberGen 1.0 verziójában várható változások közül.

A részecskekibocsátás és -csoportosítás, illetve a részecskékre ható erők aprólékosabb szabályozása

Az EmberGen 0.5.5, verzióban bemutatkozó GPU particle system lehetőséget biztosít, hogy apró részletekkel bővítsék a grafikusok a szoftver voxel alapú szimulációit.

Az EmberGen 1.0 átdolgozott verziójában sokkal jobban lehet majd befolyásolni a GPU-részecskék kibocsátását, azt, hogy az erők hogyan hatnak rájuk, illetve hogyan legyenek fényelve és renderelve.

Az új funkciók közé tartoznak a particle emitterek új injektálási beállításai, ahogyan az 00:23:40-nél látható a videóban, ami lehetővé teszi, hogy lángot vagy füstöt bocsássanak ki a részecskék.

A frissítés tartalmaz továbbá egy új Particles Manager node-ot, amelyet particle emitterhez lehet kötni a részecskecsoportosítás szabályozása céljából, ami lehetővé teszi motion trailek beállítását, ahogyan az kb. 00:13:00-nál a videóban is látható.

Egyéb új funkciók közé tartozik még a „force masking”: mellyel force-okat tehetünk az egyes channel-ekre.

Jobb részecskefényelés és -renderelés

Ezenkívül a frissítés támogatja a „megfelelően fényelt részecskéket”: 00:04:20-nál a videóban az látható, hogy egy pontfény halad át a particle systemen, miközben valós időben változik a megvilágítás.

A részecskék maguk is kibocsátóképesek lehetnek, ami lehetővé teszi felhasználásukat füst fényeléséhez.

Korábban ugyan az EmberGen rendelkezett egy hibrid móddal a füst és a részecskék együttes rendereléséhez, a frissítésbe bekerült a részecskék „proper sorting” lehetősége úgy, hogy a füst által elnyeltek már nem lesznek renderelve.

A részecskék exportálása más DCC-alkalmazásokba és játékmotorokba Alembic formátumban

A GPU particle system talán legnagyobb változása mégis az, ami nem látható a videóban: az EmberGen 1.0 Alembic formátumba fogja exportálni a részecskéket.

Az eredetileg 2020-ra tervezett – funkció lehetővé teszi majd az EmberGen részecskék renderelését az EmberGen beépített renderelője helyett egy másik DCC-alkalmazásban vagy játékmotorban.

Az EmberGen exportrendszerének átalakításának célja, hogy egyszerűsítse az eszközök exportálási folyamatát: az új export UI prototípusa 01:25:20-nál látható.

Amellett, hogy egy felületen látható az összes exportbeállítás, az EmberGen 1.0 lehetővé teszi majd, hogy a felhasználók tárolt beállításokként elmentsék, majd később újra felhasználják ezeket más projektekben.

A JangaFX által az EmberGen 1.0 nyilvános ütemtervében felsorolt, de a livestreamben nem látható egyéb funkciók közé tartozik a Deep EXR-támogatás és több mesh importálásának lehetősége.

Árak és rendszerkövetelmények

Az EmberGen 1.0 előzetes buildjei a JangaFX Discord szerverén keresztül már hozzáférhetőek az EmberGen regisztrált felhasználói számára. A JangaFX még nem jelentette be a stabil verzió kiadási dátumát.

A JangaFX szerint a minimális rendszerkövetelmények megegyeznek majd az aktuális stabil kiadás, az EmberGen 0.7.5.5 verzióéival: Windows 10+ és Nvidia GTX 1060 vagy erősebb, illetve annak megfelelő AMD GPU.

Az évi 1 millió dollár alatti bevétellel rendelkező grafikusok számára az indie-előfizetés havi 19,99 dollárba kerül, emellett 12 egymást követő hónap kifizetése után a felhasználók jogosulttá válnak az öröklicencre. Egy új örök indie-licenc ára 199,99 dollárba.

Stúdióelőfizetés: a legfeljebb évi 100 millió dollár bevétellel rendelkező stúdiók számára a node-hoz kötött licenc havonta 149,99 dollárba vagy évente 1399,99 dollárba, a floating licenc pedig havonta 239,99 dollárba vagy évente 2,299,99 dollárba kerül.

Tekintsd meg az EmberGren roadmap-jét a Trello-n

Látogass el a JangaFX honlapjára

MEGOSZTÁS:
Meshmag