Itt a CryEngine roadmap-ja

A Crytek publikálta a CryEngine roadmap-ját, amiben a játékmotor következő két frissítésében várható újdonságok olvashatóak.

A CryEngine 5.6, ami idén nyáron várható, a workflow-ra és a stabilitásra helyezi a hangsúlyt, de emellett érkezik multilayered microfacet material támogatás, illetve a cloth és ragdoll fizika is frissül.

A CryEngine 5.7, ami 2020 tavaszában érkezik, frissíti majd a karakteranimációk rendszerét, támogatja a LOD bakinget, és integrálja a Crytek új hardverfüggetlen valós idejű ray tracing rendszerét.

Ez a roadmap a frissítések közti idő csökkenését mutatja: a mostani CryEngine 5.5 és a CryEngine 5.4 kiadása között egy év telt el.

CryEngine 5.6: layered microfacet materialok és fizikai frissítések
A cég úgy mutatja be a CryEngine 5.6-os verzióját, ami idén nyáron érkezik majd, mint egy elsősorban stabilitásra és kényelemre fókuszált frissítést.

Amellett, hogy optimalizálja a compilation és a rendering rendszereit, a frissítés bevezeti az in-editor projekt managementet, javított version controlt Perforce integrációs pluginnal együtt, és a prefabok asset systembe migrálásának opcióját.

Ennek ellenére érkeznek új grafikai funkciók ebben a verzióban is: támogatottá válnak a multilayered microfacet materialok, a mesh particle-ök képesek lesznek árnyékot vetni, és a particle-ök tudnak majd hatásokat generálni a fizikai rendszerekben.

A fizikai toolsetbe érkeznek "physics-aware" full body IK-k ragdollokhoz, nyomással megtölthető cloth effektek (például légballonok), és skinnelt kötelek és láncok a CryEngine CGF static mesheiből.

CryEngine 5.7: valós idejű ray tracing, LOD baking és frissülő karakteranimációk
A jövő tavasszal érkező CryEngine 5.7-ben a legfontosabb újdonság a hardverfüggetlen ray tracing rendszer, amit a Crytek az idei GDC-n mutatott be.

Egyéb újdonság lesz még a teljes DirectX 12 és Vulkan támogatás az editorban, custom displacement ecsetek a terrain szerkesztéséhez, és az area lightok támogatása.

Ebben a verzióban érkezik majd az új LOD asset baking rendszer is.

A CryEngine Mannequin animációszerkesztő rendszere teljesen megújul jövő nyáron, újratervezett interfésszel és blend tree támogatással; a Character Tool pedig kap egy új blend space editort, és integrálódik az asset browserbe.

Később: procedurális animáció, physical exposure és refactored rendering
Egyéb funkciókról is szó esik a roadmapban, amikhez nem tartozik dátum: procedurális animációs rendszer pose-space deformáció alapú izomszimulációval, animációtükrözés és retargetelés, és runtime karakter rigging.

Ezek mellett a 2013-ban kiadott Ryse: Son of Rome című játékban használt wrinkle map és blood decal rendszereket tervezik beleépíteni a motorba.

A fényekkel kapcsolatban is vannak tervek: a physical light unitok és az exposure, a dinamikus environment probe-ok és a micro occlusion mapok is támogatást kapnak majd.

A rendering pipeline-t is tervezik újítani physically based material blending támogatással, parametric felületekkel, új HDR output pipeline-nal és OpenColorIO color grading támogatással.

A CryEngine 5.6 és 5.7 tervezett újdonságainak megtekintése a CryEngine roadmap-jában

MEGOSZTÁS:
Meshmag