Neon Noir: a Crytek új valósidejű ray tracing demója

2

A Crytek videót töltött fel Neon Noir címen, hogy bemutassa a CryEngine valósidejű ray tracing funkcionalitását.

A technológia, ami hardver és API független, és jelenlegi középkategóriás gamer GPU-kon is elfut, a GDC-n kerül majd bemutatásra.

A 2019-es GDC első valós idejű ray tracing demója
Ez a videó az első a mostani GDC konferenciáról: a rendezvényen több ehhez hasonló, valós idejű ray tracinggel kapcsolatos bejelentés várható.

Az Epic Games már támogatja az NVIDIA RTX alapú ray tracinget az Unreal Engine 4.22 béta verziójában. Várhatóan a többi neves fejlesztő is csatlakozni fog csoportjukhoz.

Középkategóriás AMD és NVIDIA GPU-kon is elfut majd
A Crytek demója nem annyira csilli-villi, mint a tavalyi GDC ray-tracing demók – a videón egy statikus környezeten keresztülrepülő drónt láthatunk.

Ennek ellenére a videóban többféle ray traced tükröződés is látható: a drón tükörképe a az ablakokban, mozgó tükrökben és pocsolyákban; illetve a környezet tükröződése magán a drónon.

A Crytek nem igazán ment részletekbe azzal kapcsolatban, hogy hogyan készültek ezek az effektek, ám a leírásban szerepel az az információ, hogy egyáltalán nem használtak hagyományos screen-space reflectionöket.

A demo igazi érdekessége az, hogy a valós idejű ray-tracing implementáció, ami a CryEngine Total Illumination funkcionalitására épül, teljesen független a hardvertől és az APItól.

A demo egy AMD Radeon RX Vega 56 GPU-n fut, ami egy 2 éves kártya, és jóval barátságosabb áron beszerezhető, mint a tavalyi demók által használt videokártyák.

A Crytek azt írta, az új funkció még 2019-ben bekerül a CryEngine release roadmap-ba – bár ez nem garantálja az idei kiadást.

A technológia a legtöbb mai AMD és NVIDIA GPU-n el fog futni, és optimalizálni fogják az előző generációs videokártyákra és a Vulkan és DX12 API-kra is.

A CryEngine editor jelenleg legfrissebb kiadása, a CryEngine 5.5 futtatásához legalább Windows 7-re van szükségünk. A CryEngine használata ingyenes, viszont a Crytek 5% részesedést kér a kommerszen kiadott projektek bevételéből az első 5000 dollár/év után.

Több információ a Neon Noir demóról a Crytek weboldalán

Share.

About Author

Avatar

2 hozzászólás

  1. Pingback: Megérkezett az Unreal Engine 4.22 - Meshmag

  2. Pingback: Itt a CryEngine roadmap-ja - Meshmag

Leave A Reply