Megjelent a Corona Renderer 5 for Cinema 4D a Chaos Czech-től

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

A Chaos Czech – azaz a Render Legion, mielőtt a Chaos Group megvásárolta volna őket – kiadta a Corona Renderer 5 for Cinema 4D-t. A renderer legújabb verziójában egy új 2.5D displacement rendszer érkezett.

A frissítéssel optimalizálták a renderer már létező funkcióinak egy részét, többek között az új caustics rendszert és proxikat is; illetve érkezett egy új Multi Shader és Corona Sky objektum is.

A frissítés nagyrészt performance javításokat tartalmaz
Ahogy a 3ds Max kiadás, ami November elején jött ki, a Corona Renderer 5 for Cinema 4D is leginkább performance javításokat tartalmaz – mindössze 5 hónap telt el a Corona Renderer 4 kiadása óta.

A legnagyobb újdonság az új 2.5D displacement rendszer, ami a renderelési időt és a RAM használatot csökkenti a valódi 3D displacement-hez képest.

Ez itt kevesebbet számít, mint a 3ds Max verzióban: a Chaos Czech a blogbejegyzésében 16.8%-kal kevesebb RAM használatot említ egy olyan scene-en, amiben szinte kizárólag displacement van.

Ahogy a 3ds Max-nál, a 4-es verzióban bemutatott caustics rendszert itt is optimalizálták – 10.5%-kal kevesebb memóriát használ, és 37%-kal rövidebb a renderelési idő egy olyan scene-en, ahol szinte kizárólag caustics van.

A caustics emellett már megfelelően használja a scene light-ok include/exclude listáit.

Ezek mellett a proxies rendszer is frissült, és már támogatja az animált objektumokat.

A Chaos Czech leírása szerint körülbelül 70%-kal gyorsabban tölt be és készíti el az első interaktív viewportos rendert egy animált proxy 50 klónozott instance-ét tartalmazó scene.

Javult a memóriahasználat és a renderelési idő
A Corona 5 új funkciója a Multi Shader, amivel randomizálhatóak a shaderek vagy a shaderek tulajdonságai objektumok között; illetve egy új Select Shader és Select material funkció segíti az objektumok variáns shadereinek létrehozását.

A frissítéssel a Corona Sky tag-et lecseréli az új Corona Sky objektum. Ez több environmentet is támogat, amikben a LightMix-ben beállítható a napszak, illetve a scene fényei renderelés után.

Néhány kisebb változtatás is történt, ezek a cikk alján található linkre kattintva tekinthetőek meg.

A Corona Renderer 5 for Cinema 4D használatához legalább 64 bites Cinema 4D R14 szükséges legalább Windows 7-en vagy Mac OS X 10.7-en. A szoftver 'Fair SaaS' előfizetési modellel érhető el, ami havi 25.99 és 44.99 euró közti összegbe kerül.

A Corona Renderer 5 for Cinema 4D újdonságainak teljes listája a termék weboldalán

A Corona Renderer termékoldala

MEGOSZTÁS:
Meshmag