Ingyenes ZBrush texturing plugin: ZBrush Compositor

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

A Pixologic kiadta a ZBrush Compositor ingyenes plugint. Ez az eszköz a ZBrusht az Adobe Substance Painterhez, vagy a Marmoset Toolbag-hez kapcsolja textúrázás és fényelés céljából – és így UV-k készítésére sincs szükség.

Az eszköz Pablo Munoz Gomez koncepciós művész és szobrász személyes workflow-jára épül, és Joseph Drust, a Pixologic creative development manager-e is közreműködött a fejlesztésében.

ZBrush meshek textúrázása és fényelése UV-k nélkül Substance Painterben vagy Toolbagben
A ZBrush Compositor több ZBrush rendert generál saját matcap-ekkel és beállításokkal, majd ezeket a képeket a Substance Painterben új projekt készítésére, a Marmoset Toolbagben pedig scene létrehozására használja.

Ezek után a ZBrush szobor textúrázható vagy fényelhető a Substance Painterben vagy a Toolbagben anélkül, hogy a UV-kkal kéne foglalkozni – így a DynaMesh, Sculptris Pro vagy FiberMesh által létrehozott meshek is egyszerűen használhatóak.

A Marmoset a Toolbag többi összekapcsoló pluginját is listázza a weboldalán lévő Add-on Library szekcióban: a szoftver a Blenderrel, Megascans-szel és a Substance Designerrel is összekapcsolható.

A ZBrush Compositor használatához ZBrush 2020-ra és Marmoset Toolbag 3-ra vagy standard Substance Painterre van szükség – a Steam kiadással nem működik. A plugin ingyenesen letölthető.

A ZBrush Compositor letöltése a Pixologic ZBrush resources weboldaláról

A ZBrush Compositor tutorialjainak megtekintése Pablo Munoz Gomez ZBrushGuides weboldalán

MEGOSZTÁS:
Meshmag