10 ütős tipp az environment munkafolyamatok felgyorsításához

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

Készíts részletes, magával ragadó tájakat a Call of Duty: Black Ops III concept artist-jának, Sebastian Gromann tippjeinek segítségével. A produkcióban bevált tanácsok segítenek felgyorsítani az environment munkafolyamatokat, így a szoros határidő sem lesz akadály többé.

"Szeretek environment jeleneteken dolgozni és elmerülni a tájakban. Ez nem csak a nézőknek fontos, hanem nekünk, alkotóknak is. Minél jobban elmerülsz egy-egy jelenetben, annál valószínűbb, hogy ki tudod tölteni azt olyan apró részletekkel, melyek majd életre keltik az egészet.

Sajnos amikor szorít a határidő, akkor ez nem ilyen egyszerű. A következő 10 tipp segíteni fog az environment munkafolyamatok felgyorsításában, így több időt tudsz majd az apró részleteknek szentelni.

160829_SebastianGromannConceptArtTips_1 v2

Szabd meg az időkeretet!

Az első dolog, amit teszek, az az egyes taskokra szánt idő felmérése. Habár egyszerűnek tűnhet, sok időmbe telt amíg sikerült betartanom a saját magamnak állított szigorú határidőket. A határidők arra kényszerítenek, hogy hátra lépj egyet, átgondold az egész folyamatot, majd feloszd azt kis mérföldkövekre. Így elkerülöd, hogy túl sok időt tölts felesleges taskokon.

Az időkeret megszabása nagyon egyéni dolog, mivel mindenkinek más mennyiségű idő kell egy-egy feladatra. Ha egyszer azonban elkészítetted az ütemtervet, fontos, hogy tartsd magad hozzá. Állíts be egy időzítőt, ami figyelmeztet egy task befejezésére, majd lépj tovább a következő feladatra. Ha 15 percet engedélyeztél magadnak, akkor 30 perc után valószínűleg már elég jó az eredmény. Természetesen mindent lehet javítgatni, de ha nagyjából megfelel annak, amit elgondoltál, akkor lépj tovább.

Annak érdekében, hogy ne stresszeljem túl magam minden munkához adok plusz egy órát, így egy-egy specifikus feladattal több időt tudok tölteni, ha szükséges.

160829_SebastianGromannConceptArtTips_2 v2

Készíts Picasa referencia board-ot

Mielőtt bármilyen vázlatot készítenék, szeretek néhány percet arra szánni, hogy inspirációt keressek, ezért a következő lépésem általában fotóreferenciák keresése - akár a saját képeim között, akár a Google képkeresőn keresztül.

Pár perces keresgélés után készítek egy kollázst, amely tükrözi az általam megcélzott hangulatot és fényviszonyokat, és bemutatja a kompozíció legfontosabb elemeit. Bosszantó, hogy minden fényképet külön-külön be kell húzni egy Photoshop dokumentumba, a Picasa nevű Google-alkalmazás ebben nyújt segítséget.

Csak annyit kell tenned, hogy importálod a mappát, amely tartalmazza a referenciaképeket, ezt követően beállítod a formátumot és méretarányt, majd rákattintasz a Kollázs létrehozása gombra. A képek pozícióját egy csúszka segítségével valós időben módosíthatod, mielőtt JPEG formátumban elmented az eredményt.

160829_SebastianGromannConceptArtTips_3 v2

Ismerd a tool-jaidat!

Fontos, hogy tudd, melyek azok a szoftverek és funkciók, amelyekkel leggyorsabban elérheted a célod. Szükség van arra, hogy Zbrush-ban saját terrain-t sculptolj magadnak alpha-k segítségével, vagy elég a Modo-s replikátorok használata? Talán használnál inkább linework-öt ezúttal?

Csak akkor használj egy tool-t, ha van is értelme. A egészet a főzéshez tudnám hasonlítani: használhatsz egy kést mindenhez, vagy épp ellenkezőleg, használhatsz mindenhez más-más kést is. Ha a megfelelő eszközt használod az adott folyamathoz, az gyorsabb és precízebb munkát fog eredményezni.

160829_SebastianGromannConceptArtTips_4 v2

Hagyd a finomítást későbbre

Sok időt megtakarítasz azzal, ha a finomítást későbbre hagyod. Kezdd a nagyobb alakzatokkal. Ez akkor is érvényes, ha egy environmentet készítesz blockmesh-ekkel, de akkor is, ha fekete-fehér 2D sketch-eket csinálsz izgalmas sziluettekkel.

A nem túl jól sikerült vázlataidat ne erőltesd, inkább készítsd egy újat.

160829_SebastianGromannConceptArtTips_5 v2

Használd a photoshop custom shape tool-ját

Ha photo texture-ökkel dolgozol, akkor ismerős lehet az a fájdalom, amikor ki kell vágni a kép releváns részét. Készíts egy cut-out könyvtárat.

Hasznos, ha minden egyes snippet külön PNG vagy PSD fájlban tárolunk, és téma szerint rendezünk. Például, ha kivágok egy fenyőt, hozzáadom az „Északi fa” mappámhoz. Az, hogy egy könyvtárból válogathatok a cut-out-ok között, az több időt hagy arra, hogy a tényleges koncepciómra koncentráljak.

A fényképészeti elemek fekete-fehér indexképekbe történő megfelelő integrálásához a Photoshop Custom Shape Tool-ját szoktam használni.

Kattints a Create New Path ikonra a Path panel alján, hogy egy új path-ot adj hozzá az elem körül, majd menj az Edit > Define Custom Shape menüpontra.

Válaszd ki a Custom Shape tool-ot, majd jelöld ki az új shape-d a fenti 'options' menüsor legördülő menüjéből, hogy használni tudd.

Érdemes rányomni a Fill Pixels gombra is, és pipáld be az 'Unconstrained' beállítást.

160829_SebastianGromannConceptArtTips_6 v2

Oszd két részre a képkeresési folyamatot

Az environment részletezéséhez sok képet kell keresnünk. Tapasztalataim szerint itt könnyű kisiklani, ezért két részre osztom a keresési folyamatot.

Először, az ötletelés előtt referenciákat gyűjtök. Ebben a szakaszban inspiráló képeket keresek, amelyekből ötleteket generálhatok, nem pedig közvetlenül a képbe másolható és beillesztendő dolgokat.

A második szakasz - ami több időt vesz igénybe - azután kezdődik, hogy befejeztem a vázlatot. Különválasztom a jelenetben szereplő összes elemet, és különféle speciális photografikus textúrákat rendelek hozzájuk. Ehhez timer-t használok, és először a legfontosabb elemekre koncentrálok.

160829_SebastianGromannConceptArtTips_7 v2

Limitáld a brush-ok számát

A túl sok lehetőség korlátozhatja a produktivitást, különösön igaz ez a Photoshop brush-ok esetén.

A brush-ok gyakori váltogatása sok időt felemészt. Ez az ecset valóban jó lesz ehhez a task-hoz? Lehet, hogy inkább ezt kellene kipróbálnom, emlékszem, hogy X művész is ezt használta?

Jó, ha kipróbálunk új brush-okat is, de egy fontos munka során inkább szorítkozzunk a már ismert, jól bevált eszközeinkre.

160829_SebastianGromannConceptArtTips_8 v2

Tarts szüneteket

Bár nem hangzik produktívan, de kis szünetekkel valóban felgyorsíthatod a munkádat. Itt nem spontán egyórás "menjünk a parkba" szünetekről beszélek, hanem a fókusz visszaszerzésének céljából tartott szünetekről.

Ami nekem személy szerint a legjobban bevált, az az, hogy félóránként vagy óránként öt percre felállok az íróasztaltól. Ez segít serkenteni a figyelmemet, és megakadályozza, hogy túl sok időt töltsek egy helyben.

Sok dologra használom ezeket a szüneteket, nap elején általában átgondolom a célokat és a következő lépésemet. Máskor végzek egy kis házimunkát, vagy pár nyújtást.

Ha nem kalandozol el munka közben, akkor gyakrabban tarthatsz szünetet! Próbáld ki!

160829_SebastianGromannConceptArtTips_9 v2

Rétegek egyesítése

Az, hogy különféle rétegeken dolgozunk, mind áldás, mind csapás. Annak tudatában, hogy később módosíthatunk a dolgokon, kevésbé valószínű, hogy elkötelezzük magunkat a tudatos, kreatív döntések mellett.

Ezenkívül a mélységérzet elérése érdekében az environment konceptek általában megfelelő mennyiségű réteget és overlap elemet igényelnek. Minél több réteget építesz, a PSD fájlod annál inkább úgy fog néz ki, mint egy turkáló.

Arra jöttek rá, hogy a rétegek egyesítésével rengeteg időt megspórolok a Photop fájlok közti keresgélésben.

Nem mindenki szeret így dolgozni, de az environment létrehozásának felgyorsítása érdekében azt tanácsolom, hogy minél gyakrabban egyesítsd a layer-eket.

160829_SebastianGromannConceptArtTips_10 v2

Ne siess!

Tudom, hogy ez a cikk a munkafolyamatok felgyorsításáról szól, de a sebesség nem ér semmit, ha a kész koncepcióból hiányzik a mélység. A gyorsabb munkavégzés nem a gyors ecsetvonásokat jelenti, hanem a céltudatosabb munkát. Ha ütős environment concept-et szeretnél létrehozni, ne hagyjd, hogy összekuszálódjanak a dolgok.

Az artistól

Sebastian Gromann jelenleg szabadúszó concept designer, film - és

160929_SebastianGromannConceptArtTips_bio

játékiparban is dolgozik. Berlini irodájából a világ két vezető concept art cégével, a Karakter Design Studio-val és a Ironklad Studios-al dolgozik együtt, olyan projekteken, mint a Call of Duty: Black Ops 3.

Itt nézheted meg a további munkáit.

MEGOSZTÁS:
Meshmag