Az újonnan alapított, Nuke pipeline alapú, NOX Visual Effects stúdió története - interjú Henrique Reginato-val

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

Henrique Reginato VFX supervisor és compositor nemrégiben nagyot robbant, hála a Nuke Indie-nek. Ebben a cikkben a Foundry szabadúszó artist-oknak kínált lehetőségeit taglalja.

A Nuke Indie-t - mely kombinálja a NukeX node-based compositing eszközkészletét és a Nuke Studio editorial és review funkcióit - 2020 júliusában indította útjára a Foundry. A verzió célközönsége azok a solo artist-ok, akik magas minőségű munkát szeretnének elérhető áron létrehozni.

Az alábbiakban Henrique Reginato compositor és VFX supervisor osztja meg élményeit arról, hogy hogyan segített a szoftver újonnan alapított VFX stúdiójának, a NOX Visual Effects-nek két kihívást jelentő projekt kezelésében.

Közel egy évtizedet dolgoztam audiovizuális területen. Motion graphics artist-ként kezdtem, majd on-set munkákat vállaltam, végül visszatértem az utómunkálatokhoz. 2011-ben kezdett érdekelni a compositing, a Nuke-al pedig 2012 óta dolgozom.

A világjárvány közepén lehetőséget láttam arra, hogy elindítsam saját kisvállalkozásomat, amelynek középpontjában a reklámok, az internet, továbbá filmes és televíziós 2D visual effect-ek állnak, így 2020 júliusában megszületett a NOX Visual Effects. Egy hónappal később el is kezdtem az első NOX VFX projekten dolgozni, fő compositing tool-ként a Nuke Indie-t használtam.

Meghozni a döntést és felkészülni könnyű volt. Egy szabadúszó artist szemszögéből nézve az árazás és az előfizetési modell nagyon kedvező, így számomra nem is volt más opció. Utólag visszagondolva nagy szerencsém volt. Megbeszéltem a bankkal egy időpontot, szerettem volna hitelt felvenni a Nuke Studio teljes licencének megvásárlásához. Az időpont előtt egy órával jelentette be a Foundry a Nuke Indie-t, így már nem volt szükségem hitelre.

Az Indie licencnek kisvállalkozói szempontból is van értelme, főleg amikor egy projekt során más szabadúszó artist-okkal is együttműködünk és konzisztens felszerelésekkel, szoftverekkel kell rendelkeznünk. Saját Nuke licenccel rendelkező freelancert találni nem könnyű. A Nuke Indie egyszerű és megfizethető, ezáltal nagyobb azon felhasználók köre, akik otthonról, a világ bármely pontjáról közreműködhetnek.

Szabadúszóként a Nuke Indie technikai korlátai elhanyagolható kényelmetlenséget jelentenek, amikbe az ember a munkák jellege miatt ritkán ütközik. Ez a Python korlátozásaira vezethető vissza - a Nuke Indie Python API-ja nem támogatja a 10-nél több node hívását, de még nem láttam olyan 6K-nál nagyobb felbontású VFX filmet vagy sorozatot, amit remote munkában, szabadúszó artistok készítették.

Nuke Indie stúdiós munkafolyamatok

A workflow-t és a setup-ot tekintve, először elindítok egy projektet a Nuke Studio-val, meggyőződöm arról, hogy minden shot illik-e a timeline-ba illetve arról, hogy névkonvenciók automatikusan beálltak-e a helyes útvonalra.

Ez az egyetlen olyan fontos lépés, amire gondolni tudok. Meghatározza azt, hogy az artist-ok milyen könnyen és gyorsan tudnak eligazodni a projekt kreatív részén anélkül, hogy aggódniuk kellene olyan technikai részletek miatt, mint a frame range, a render nevek.... stb.

Ezután egy biztonságon szerveren keresztül elküldöm a shot-okat az artist-oknak. A shot-okat plate-kkel, referenciákkal és Nuke Indie szkriptekkel adom, így azonnal elkezdhető a munka. Ez azért működik, mert a Nuke Studio már előre garantálta a munka minden lépésének folyamatát.

A The Walking Dead Onslaught élőszereplős reklámjának elkészítése a Nuke Indie-vel

A NOX VFX az elmúlt öt hónapban összesen öt produkcióoz használta a Nuke Indie-t. Ide tartozik két reklám, egy Disney tévésorozat és két játékfilm, amelyek közül az egyik még utómunkálati fázisban van.

Szerencsénk volt, hogy olyan ügyfelek kerestek meg bennünket, akiknek kreatívabb megoldásokra volt szükségük projektjeikhez. Ryan Seville, az Evolve PR kreatív igazgatója meghívott, hogy én felügyeljem a forgatást és elkészítsem az összes VFX-t a The Walking Dead Onslaught VR-játék reklámfilmjéhez. A Nuke Indie-vel 32 shot-ot fejeztünk be 14 nap alatt.

A feladat annak a magával ragadó élménynek a szemléltetése volt, amit a játékos átél. A legnagyobb kihívás a VR kontrollerek holografikus kardjainak elkészítése jelentette. A kard asset-et a játékfejlesztő biztosította,ez a ténylegesen a játékban használt asset.

http://www.cgchannel.com/wp-content/uploads/2021/02/210208_FoundryNukeIndieAdvertorial_Katana-030-Splitscreen-Lowres.m4v?_=1

A kard pozícióihoz több kamera és keyframe animációt használtam. A megjelenést különböző scanline render-ekkel értük el, félig átlátszó hatást kölcsönözve lokalizált zajokkal és kromatikus aberrációval. A jelenet dense point cloud-ja lehetővé tette a a kard pontos elhelyezését a 3D térben.

A NOX VFX Nuke forgatókönyve a The Walking Dead Onslaught élőszereplős reklámfilmjéhez. A kép a NOX Visual Effects tulajdona.

A projekt második legnagyobb kihívása a ház pusztulásának szemléltetése volt az idő múlásával. Ez csak a Nuke Indie-vel volt lehetséges, mivel magában foglalja a Nuke Stúdiót, amelyben ellenőrizhettem a shot-ok közötti folytonosságot, és menet közben módosíthattam.

3 Tv spot 10 nap alatt

Kreatív, pörgős reklámsorozaton is dolgoztunk, melyeknek fő produkciós háza a Timelapse Media House volt. Igazán szórakoztató projekt volt, amin egy nagyon tehetséges csapattal dolgozhattunk együtt. A három részt mindössze kilenc nap alatt fejeztük be.

Sok ihletet merítettük más elismert projektekből, például a TK Maxx karácsonyi filmjéből és az Old Spice reklámokból. Minden elismerésem a csapatomé, akik a Nuke Indie-n dolgoztak és akiknek köszönhető az, amit végül a képernyőn látunk, miközben én felügyeltem és kezeltem az ügyfelek elvárásait.

A projekt rejtett magában zöld hátteres munkálatokat, ezáltal háttérfejlesztést és részecske szimulációkat is. Ezek mind nagy kihívást jelentettek, ugyanis három, 15 mp-es reklámot kellett elkészítenünk 10 nap alatt.

http://www.cgchannel.com/wp-content/uploads/2021/02/210208_FoundryNukeIndieAdvertorial_-Bike030-3Denv-Lowres.m4v?_=2

Az artist – Cristian Slavik – készítette a kamerákat, key-elte a greenscreen-t, szimulálta a részecskéket, valamint az összes háttérképet beszerezte és elkészítette. A legnagyobb kihívás három mozgó háttér létrehozása volt, sok fával és úttal. Számos részecskével és sok geometriával kellett megküzdenünk az út textúráinak és az út menti vezetőknek kivetítéséhez.

http://www.cgchannel.com/wp-content/uploads/2021/02/210208_FoundryNukeIndieAdvertorial_Bike030-Breakdown-Lowres.m4v?_=3

Tanácsok a Nuke Indie-hez

Ha eddig After Effects-t vagy más layer-based kompozit rendszert használtál, jó ha tudod, hogy a Nuke Indie elvégzi az összes feladatot. Ez a legjobb node alapú rendszer, amelyet kipróbáltam.

Ha most kezded tanulni a compositing-ot, a Nuke Indie jó szolgálatot fog tenni. Ha nem bonyolult a Pipeline és Python support-ra van szükséged, akkor ugyanúgy tudsz dolgozni vele, mint magával a Nuke-al.

Minden eszköz és funkció rendelkezésedre áll, az ár töredékéért. Valójában ez a kedvenc tulajdonságom a Nuke Indie-ben - az az egyszerű tény, hogy megfizethető áron kapjuk meg a Nuke Studio és a NukeX funckióit. Otthon dolgozó szabadúszóként nem fogsz csalódni.

Olvass többet a Nuke Indie-ről a Foundy honlapján.

Gyakran feltett kérdések a Nuke Indie-ről.

Ez a cikk a Foundry fizetett promóciója.

MEGOSZTÁS:
Meshmag