2020 legnépszerűbb Gnomon Workshop tutorial-jai

Ez a cikk eredetileg a CG Channel oldalon jelent meg. Ha érdekelnek a vizuális effektek, a játékfejlesztés és a számítógépes grafika, napi hírekért és inspirációért keresd fel a CG Channel oldalát.

Ebben a cikkben 20 olyan oktatóvideót mutatunk, melyekről egyik kezdő artist sem maradhat le! A vezető digital training cég, a Gnomon Workshop bemutatja az elmúlt év 20 legnézettebb workshop-ját!

2020-ban a Gnomon Workshop számos, a világ minden tájairól származó artist-nak segített új kreatív készségeket elsajátítani, egészen az anatómiai vázlatkészítéstől a folyadékszimulációig.

Azok számára, akik csak most ismerkednek a Gnomon-nal bonyolult lehet eligazodni, mivel online könyvtáruk több mint 100 workshop anyagból áll.

Annak érdekében, hogy a következő szintre tudd emelni skill-jeidet, a nézettségi számok alapján összegyűjtöttük a 2020-as év 20 legjobb Gnomon Workshop oktatóanyagát.

Ne feledd: Az új felhasználók ingyenes háromnapos próbaverziót kapnak, így érdemes feliratkozni, ha valami felkeltette az érdeklődésedet.

20: Introduction to Visual Effects for Games in Unreal

Oktató: Jeremy Griffith
Szoftver: Unreal Engine, Maya, Photoshop
Szakterületek: effektanimáció, játékmotorok, lookdev, vizuális effektek
Időtartam: 9 óra
Szint: kezdő

A videojátékok valósághűbbek, mint valaha, és ez egyaránt elmondható a legapróbb részletekre. Még egy olyan triviális dolog is segíthet a realisztikus environment létrehozásában, mint a csatornacsövön kiömlő víz.

Ebben a tutorialban Jeremy Griffith, a Call of Duty és a BioShock alumnusa elárulja, hogyan lehet hétköznapinak tűnő, ám mégis dinamikus játékvilágot létrehozni. Foglalkozik a fizikai erőkkel, a víz és a köd textúrájával, fröccsenő anyagokkal és olyan egyéb dolgokkal, amelyek textúrát és életet adnak egy játék világához.

Nézd meg az "Introduction to Visual Effects for Games in Unreal" c. workshop-ot!

19: Creating a Photoreal Interior

Oktató: Adrien Vallecilla
Szoftver: Arnold, Mari, Maya, Nuke, ZBrush
Szakterületek: lighting és renderelés, lookdev, modellezés, sculptolás textúra és shading
Időtartam: 6 óra
Szint: kezdő

Adrien Vallecilla, a Gnomon Workshop tapasztalt oktatója bemutatja, hogy egy fotó CG-s rekreálásának nem feltétlenül kell bonyolultnak lennie. Adrien további tutorialjait IDE kattintva tekintheted meg.

Ebben a workshopban megismerkedhetsz a fotórealizmus titkaival, érintve a valós fényképészeti elemek alkalmazását, a Fresnel-effektusok fontosságát, az organikus lookdev kezelését... stb

A workshop olyannyira kidolgozott, mint a végeredmény maga.

Nézd meg a "Creating a Photoreal Interior" c. tutorialt!

18: Anatomy for Artists Volume 1: Understanding the Back and Shoulder Muscles

Oktató: Rey Bustos
Szoftver: N/A
Szakterületek: anatómia, rajzolás
Időtartam: 2 óra
Szint: kezdő

Az emberi anatómia kreatív paradoxon: kevés olyan dolog van, amit jobban ismerünk, mégis rendkívül nehéz valósághűen megrajzolni.

Rey Bustos, az anatómia mestere leegyszerűsíti a dolgokat, feltérképezi az alakzatokat és formákat, valamint emlékezetes módszereket tár fel az izmok egyébként bonyolult konglomerációinak értelmezésére. A workshop során betekintést nyerhetsz a lábfej, a lábak, a torzó és az izmok anatómiájába is.

Nézd meg az "Anatomy for Artists Volume 1: Understanding the Back and Shoulder Muscles" c. workshop-ot!

17: Designing a Modular Environment using Unreal

Oktató: Brian Recktenwald
Szoftver: 3ds Max, Photoshop, RealityCapture, Substance Designer, Substance Painter, V-Ray, Unreal Engine
Szakterületek: environment design, játékmotorok, lighting és renderelés, fotogrammetria, textúra és shading
Időtartam: 3 óra
Szint: középhaladó

A Naughty Dog environment artist-jaként Brian Recktenwald közreműködött olyan pompásan részletesen játékokban, mint a The Last of Us II.

Megismerheted a hasonló játékok mögött álló munkafolyamatokat, miközben Brian végigvezet egy polipokkal fertőzött metróaulajáró elkészítésének lépésein, majd elárulja, hogy hogyan lehet hatékony játékkörnyezeteket létrehozni anélkül, hogy feláldoznád a narratív mélységet.

Ha tovább szeretnéd fejleszteni a skilljeidet, akkor nézd meg Recktenwald "Environment Art Lookdev Using Unreal and Photogrammetry" c. worshop-ját is!

Nézd meg a "Designing a Modular Environment using Unreal" c. workshop-ot!

16: Vehicle Modeling for Production

Oktató: James Schauf
Szoftver: Maya
Szakterületek: lookdev, modellezés
Időtartam: 8 óra
Szint: kezdő

Kövesd James Schauf-t, ahogy elárulja hogyan pörgess fel egy alacsonyan fekvő, dízeles Mad Max hotrod-ot! Megtanulhatod hogyan kell modellezni tiszta topológia fenntartása mellett, a tanácsok pedig nem csak járművekre, hanem bármilyen hard-surface modellre is vonatkoznak.

Másodikként ajánljuk James Substance Painter workshop-ját is.

Nézd meg a "Vehicle Modeling for Production" c. workshop-ot!

15: Houdini Terrain Techniques

Oktató: Robby Branham
Szoftver: Houdini, Nuke, Redshift
Szakterületek: compositing, digital sets, environment design, lighting és renderelés, lookdev, textúra és shading, UV layout, vizuális effektek
Időtartam: 4 óra
Szint: középhaladó

A Top 20-as listán található első Robby Branham workshop a landscape készítésre fókuszál, megmutatja hogyan terraformálja az üres digitális teret lehetőségektől hemzsegő világokká.

A Heightfield node-okra, és a szórási technikákra alaposan kitér, valamint ismereti az EarthExplorer használatát is a terep valós idejű műholdas adatokból történő előállításához.

Mindegy, hogy egy kis telket, vagy a King Kong féle Skull-Island-et akarod létrehozni, ez a workshop nagyszerű alapot kínál.

Nézd meg a "Houdini Terrain Techniques" c. worshop-ot!

14: Creature Modeling for Production

Oktató: Ben Erdt
Szoftver: Modo, Photoshop, ZBrush
Szakterületek: creature design, digitális scultp-olás, modellezés
Időtartam: 7 óra
Szint: középhaladó

Szeretnél egy király creature-t létrehozni? Nem kell tovább keresgélned!

Ben felfedi az egyik egzotikus, mélytengeri-horror mögötti munkafolyamokat, melyek kiterjedned az organikus és hard-surface modellezésre, retopológiára, valamint arra, hogy hogyan lehet egyensúlyba hozni a kreativitást a gyártással.

A workshop elvégzése után javasoljuk lista 11. pontját, melyben Ben egyik modelljét riggelik fel animáláshoz.

Nézd meg a "Creature Modeling for Production" c. workshop-ot!

13: Creating a Female Hairstyle for Production with Maya XGen

Oktató: Bruno Tornisielo
Szoftver: Arnold, Maya, Photoshop
Szakterületek: lighting éshttps://thegnomonworkshop.com/tutorials/creating-a-stylized-female-characterhttps://thegnomonworkshop.com/tutorials/creating-a-stylized-female-character renderelés, lookdev, textúra és shading, vizuális effektek
Időtartam: 3 óra
Szint: középhaladó

A Sony Pictures Imageworks senior CFX artist-ja, Bruno Tornisielo digitális fodrászként korábban lenyűgöző frizurákat készített, most elárulja, hogyan!

A workshop elegánsan lefedi azokat a módszereket, melyeket Tornisielo használ például a hullámok és a kócok létrehozásához, továbbá azt is elmondja miért jobb layereken dolgozni.

Elmondhatjuk, hogy ez a legjobb oktatóanyag haj témában.

Nézd meg a "Creating a Female Hairstyle for Production with Maya XGen" c. workshop-ot!

12: Introduction to Houdini 17

Oktató: Robby Branham
Szoftver: Houdini, Maya, Nuke
Szakterületek: compositing, effektanimáció, lighting és renderelés, lookdev, modellezés, script, textúra és shading, UV layout, vizuális effektek
Időtartam: 5 óra
Szint: kezdő-középhaladó

Robby Branham nem kevesebb, mint öt kiváló Houdini workshop-ot készített a Gnomon számára, ennek az az egyszerű oka, hogy valóban tudja a dolgát.ű. Ki tudná tehát jobban bemutatni a szoftvert, ha nem ő?

A workshop számos témát lefed, beleértve az asset-eket, anyagokat, fényeket, node-okat, procedural modellezést, rigid body szimulációkat, Pyro-szimulációt, VEX-szkripteket és az alapvető particle rendszereket.

Branham know-howja betekintést nyújt abba. hogy mit és hogyan kell megtanulnia egy Houdini kezdőnek.

Nézd meg az "Introduction to Houdini 17" c. workshop-ot!

11: Creature Rigging for Production

Oktató: Perry Leijten
Szoftver: Maya
Szakterületek: karakterriggelés, script
Időtartam: 8 óra
Szint: középhaladó-haladó

Ha láttad a Horizon Zero Dawn creature-öket, akkor már ismered Perry Leijten munkáit, így azt is tudhatod, hogy érdemes megnézni ezt a tutorialt!

Leijten fogja kollégájának, Erdt creature-ének design-ját és felriggeli a csontvázat, melyet aztán bármelyik animátor könnyedén tud majd kezelni.

Az alapbeállításoktól kezdve egészen az egyedi rigging script-ekig, a workshop minden olyan know-how-t átad, amire szükséged van ahhoz, hogy rengeteg kreatív potenciállal rendelkező, rugalmas riggelt karaktereket készíts.

Nézd meg a "Creature Rigging for Production" c. workshop-ot!

10: Facial Animation for Feature Animated Films

Oktató: Victor Navone
Szoftver: Maya, Photoshop
Szakterületek: karakteranimáció
Időtartam: 3 óra
Szint: középhaladó

Victor Navone a Pixar supervising animátoraként a Monsters, Inc. óta a stúdió szinte minden filmjének animálásában részt vett. Kinek lehetne jobb pozícióban ahhoz, hogy elárulja, hogyan lehet a stilizált karaktereket életre kelteni?

Navone olyan témákat vizsgál, mint az animációs ritmus, a túlzás és a rugalmasság. Szigorú szabályok helyett kreatív tool-okat, megoldásokat kínál, amelyeket majd kontextustól függően tudsz használni.

Kövesd a tutorial-ban elhangzott tanácsokat, így releváns tapasztalattal fogsz nekikezdeni a következő párbeszédes karakteranimációdhoz!

Nézd meg a "Facial Animation for Feature Animated Films" c. workshop-ot!

09: Unreal Engine Complete Material System Overview

Oktató: Charleston Silverman
Szoftver: Unreal Engine
Szakterületek: effektanimáció, játékmotorok, lookdev, textúra és shading
Időtartam: 4 óra
Szint: kezdő-középhaladó

Charleston Silverman sokat 4 órába sűrített mindent, amit az Unreal Engine material-okról tudnod érdemes.

A workshop több mint 18 fejezeten keresztül foglalkozik a játékmotor alapjaival, például a fájlimportálással, az anyagtípusok beállításaival, a PBR munkafolyamatokkal és az anyaganimációval.

Mindegy, hogy a Fresnel effektek és az Emissive material-ok közötti különbséget szeretnéd megérteni, vagy csak a textúrázási skill-jeidet fejlesztenéd, ez a workshop remek kiindulási pont lesz számodra.

Nézd meg az Unreal Engine Complete Material System Overview c. workshop-ot!

08: Creating Props for Games, Vol. 1: Modelling and Baking Normal Maps

Oktató: Nick Reynolds
Szoftver: Marmoset Toolbag, Maya, Substance Painter, Unreal Engine, xNormal, ZBrush
Szakterületek: játékmotorok, lighting és renderelés, modellezés, UV layout
Időtartam: 7 óra
Szint: kezdő

Mivel a videojátékok egyre összetettebbek, és a következő generációs konzolok a grafika új korszakát nyitják meg, a development munkafolyamatok egyre gyorsabb munkavégzést és magasabb minőséget igényelnek. Nick Reynolds workshop-ja segít elérni ezt.

Mindegy, hogy új, vagy veterán vagy az iparban, a tutorial részletes útmutatót ad a videojátékok asset-jeinek elkészítéséhez.

Ez a workshop a modellezésre és a normal map-ek baking-elésére fókuszál, a Vol. 2 pedig a textúrázást és a shade-lést fedi le.

Nézd meg a "Creating Props for Games, Vol. 1: Modelling and Baking Normal Maps" c. workshop-ot!

07: Modeling and Rendering a Realistic Jumping Spider

Oktató: Eric Keller
Szoftver: Maya, Redshift, Substance Painter, Yeti, ZBrush
Szakterületek: Digitális sculpting, lighting és renderelés, lookdev, painting, textúra és shading, UV layout, vizuális effektek
Időtartam: 9 óra
Szint: középhaladó-haladó

A szoftver önmagában nem elég a munkához, az artist-nak meg kell értenie, ismerni kell azt, amit rekreálni szeretne.

Ismerd meg tehát a Phidippus mystaceus-t, az ugró pókfajt!

Eric Keller oktató és megrögzött science nerd, ahelyett, hogy csupán olyan témákat taglalna, mint sculpting technikák, textúra, topológia és grooming, inkább részletes betekintést nyújt a pók anatómiájába és a makró fotózásába, valamint elárulja, hogy hogyan lehet ezeket felhasználni egy lenyűgöző 3D render létrehozásához.

Nézd meg a "Modeling and Rendering a Realistic Jumping Spider" c. workshop-ot!

06: Cloth Modeling Pipeline with Marvelous Designer

Oktató: Paul Liaw
Szoftver: Marvelous Designer, Maya, ZBrush
Szakterületek: Digitális sculpting, lookdev, modellezés
Időtartam: 10 óra
Szint: középhaladó

Paul Liaw creature sculptor resum-éja olyan munkákat tartalmaz, mint a Jurassic World dínói vagy a Doctor Strange szereplőinek ruházata.

Ebben a cloth modelling workshop-ban korábbi tapasztalatai alapján ad stílusos és praktikus tanácsokat. Megismerheted a „ferde” és az egyedi ruhadarabok készítésének alapjait, de azt is, hogy miként lehet olyan rugalmas asset-eket létrehozni, amelyek egyszerre elégítik ki a director-ok, az FX TD-k és a textúrafestők igényeit.

Nézd meg a "Cloth Modeling Pipeline with Marvelous Designer" c. workshop-ot!

05: nCloth for Production

Oktató: Rohit Jain
Szoftver: Maya, Mixamo, Mudbox, Mixamo
Szakterületek: karakteranimáció, effektanimáció, karakter riggelés, vizuális effektek
Időtartam: 5 óra
Szint: középhaladó-haladó

A ruhaszimulálás néha leküzdhetetlen kihívásnak tűnik. Rohit Jain vizuális effektekben szerzett több évtizedes tapasztalatainak köszönhetően a feladat sokkal könnyebbnek fog tűnni.

A workshop a Maya nCloth toolset-tel lefekteti a ruhaszimuláció alapjait, beleértve a szoftver öt kulcsmenüjét.

A későbbi fejezetek haladóknak szánt témákkal, például különböző szimulációs problémákkal foglalkoznak.

Nézd meg az "nCloth for Production" c. workshop-ot!

04: Creating a Stylized Female Character

Oktató: RCrystal Bretz
Szoftver: Arnold, Mari, Marvelous Designer, Maya, ZBrush
Szakterületek: karakterdesign, digitális scultping, lighting és renderelés, lookdev, modellezés, textúra és shading, UV layout
Időtartam: 6 óra
Szint: középhaladó

Crystal Bretz nem csak hihetetlenül tehetséges artist, de kivételes mentor is. Tanítás iránti elhivatottsága ebben a workshop-ban is megmutatkozik, mely során egy korcsolyázó stilizált modellen keresztül vezeti végig a nézőket a 3D-s karaktermodellezésen, textúrázáson, grooming-on és lookdev-n.

A workshop rengeteg tippet, trükköt és hack-et ad a gyorsabb munka érdekében. Ha fejleszteni szeretnéd a repertoárod, ez tökéletes hely a kezdéshez.

Nézd meg a "Creating a Stylized Female Character" c. workshop-ot!

03: Creating Procedural Environments in Houdini

Oktató: Wojtek Piwowarczyk
Szoftver: Houdini
Szakterületek: effektanimáció, modellezés, textúra és shading, vizuális effektek, environment design, lighting és renderelés
Időtartam: 8 óra
Szint: középhaladó

Manapság annyira részletgazdagok a digitális environment-ek, hogy szinte képtelenség azokat kézzel létrehozni. Hála az égnek tehát a procedural munkafolyamatokért.

Ebben a workshopban Wojtek Piwowarczyk environment artist ismerteti saját non-destruktív procedural munkafolyamatait, továbbá megmutatja azt is, hogy ezek a munkafolyamatok hogyan segítenek neki olyan világok létrehozásában, amit a Mandalorian-ban és a Lion King-ben is láthattunk.

A workshop elengedhetetlen a szép és meggyőző environment-ek kiépítéséhez, mivel minden témát lefed, úgy, mint a tárgyak szétszórása, egészen olyan leckékig, mint a munkafolyamatok optimalizálása Houdini VEX szkriptekkel.

Nézd meg a "Creating Procedural Environments in Houdini" c. workshop-ot!

02: Introduction to Maya 2020

Oktató: Eric Keller
Szoftver: Maya, Arnold
Szakterületek: karakteranimáció, karakterriggelés, digitális sculpting, effektanimáció, HDR képek, lighting és renderelés, modellezés, textúra és shading, UV layout, vizuális effektek
Időtartam: 16 óra
Szint: kezdő

Eric Keller korábbi "Introduction to Maya" tutorial-jai nagy népszerűségnek örvendtek, így a Gnomon megkérte a veteránt, hogy fedezze fel a nézők számára a Maya 2020 új funkcióit.

A workshop elengedhetetlen mindazok számára, akik el akarják sajátítani az ipar egyik legszélesebb körében használt szoftver használatát. Keller egyaránt lefedi a Maya alap- és új funkcióit is, projektalapú megközelítést alkalmazva.

A témák között szerepel a folyadékszimuláció a Bifrost for Maya beépülő moduljával, az interaktív grooming XGen-nel, valamint a Nucleus dinamikai rendszer.

Nézd meg az "Introduction to Maya 2020" c. workshop-ot!

01: Introduction to ZBrush 2021

Oktató: Madeleine Scott-Spencer
Szoftver: ZBrush, Keyshot, Maya, Photoshop
Szakterületek: lighting és renderelés, modellezés, sculpting, textúra és shading, UV layout
Időtartam: 51 óra
Szint: kezdő

A Gnomon Workshop felkérte a sculptor-virtuóz Madeleine Scott-Spencert, hogy frissítse az "Introduction to ZBrush" tutorialt a sculpting szoftver legújabb verziójához. Az eredmény egy kimerítő, mégis hozzáférhető, 66 fejezetből álló workshop, letölthető projektfájlokkal.

A Hobbit-on és a Wonder Woman-en szerzett tapasztalataival, valamint számos nagyra becsült ZBrush könyvvel a tarsolyában kevés jobb oktató van, akitől megtanulhatod a Pixologic szoftverének funkcióit.

Nézd meg a "Introduction to ZBrush 2021" c. workshop-ot!

MEGOSZTÁS:
Meshmag