Megérkezett a V-Ray 3.5 támogatás a Modo-hoz

A Chaos Group elérhetővé tette a V-Ray AppSDK-t is, hogy minden felhasználó gond nélkül beépíthesse a render-motort saját fejlesztői környezetébe.

A Chaos Group két fontos bejelentést is tett a napokban. Az első, hogy megérkezett a V-Ray 3.5 támogatás a Foundry által fejlesztett Modo-hoz. A 3D-s modellező és animáló szoftver így egy sor olyan új funkcióval bővült, amely a 3ds Maxban már korábban elérhetővé vált.

Az egyik újdonság az Adaptive Lights rendszer, amely akkor nyújt jelentős teljesítménynövekedést, amikor egy jelenetben számos fényforrás szerepel. A V-Ray RT GPU-nak köszönhetően a grafikus processzorok számítási teljesítménye is növekszik, emellett néhány effektet immár nem csak a CPU képes kezelni. A frissített változat lehetővé teszi továbbá, hogy a más verzióval készült jelenetek fájljait más szoftverek is olvasni tudják. Mostantól már közvetlenül a virtual frame bufferből is lehet elemeket kijelölni. A V-Ray 3.5 a Modo 701-től felfelé érhető el.

A Chaos Group másik fontos bejelentése, hogy elérhetővé tették a V-Ray AppSDK-t. A cél, hogy minél szélesebb rétegben kezdjék alkalmazni a render-motort. A V-Ray elsősorban a szórakoztatóiparban elterjedt, de szeretnék más iparágakban is elterjeszteni. A Chaos Group korábban együttműködési megállapodást kötött a CL3VER-rel egy sor új termék elkészítésében. Többek között az Adobe új render-eszköze, a Project Felix is a V-Ray render-motorra támaszkodik.

A Chaos Group a jövőben olyan területekben gondolkozik, mint a belső építészet, az autótervezés, valós és virtuális bemutatótermek, tudományos kutatások vagy épp a kiterjesztett valóság. A V-Ray AppSDK segítségével egyszerűbb és gyorsabb beépíteni a render-motort a DCC és CAD eszközökbe is. Ezzel ismét komoly konkurenciát kívánnak teremteni az olyan nyílt forráskódú versenytársaknak, mint az AMD Radeon ProRendere vagy a Blender Cycles motorja.

MEGOSZTÁS:
Meshmag