Megérkezett a Houdini 16.5

Tovább finomították Houdini a modellező, animációs és a váztervező eszközeit, valamint új folyadék-, haj-, és tömegszimulációs beállítások debütáltak.

A SideFX csapata már október végén előre jelezte, hogy közeledik a Houdini 16.5 premierje. Erre végül tegnap került sor, így a 3d-s modellező szoftver legújabb verziója már elérhető a hivatalos oldalon. Az új kiadásban több fontos fejlesztés is helyet kapott a már meglévő eszközökhöz, valamint újdonságok is érkezetek.

Új opciókkal és beállítási lehetőségekkel bővültek a modellező eszközök. Így a Houdini 15-ben debütált TopoBuild node, valamint a Polyreduce SOP is további lehetőségekkel gazdagodott. Ugyanígy a váztervező eszközök is kisebb-nagyobb fejlesztéseken estek át. A szoftver automatikus rendszere immár megbirkózik négylábú és kétlábú modellekkel is. Megjelent egy új, egyelőre elég alapszintű, automatikus mimika-szerkesztő modul is. Ehhez kapcsolódóan új távolságmérő algoritmust kapott a kiválasztás menete, amely így sokkal precízebb eredményt ad.

A Houdini 14-ben debütált a tömegszimulációs eszközkészlet, amely most újabb opciókkal és beállításokkal bővült. Ezek közé tartozik, hogy most már négylábú egyedekkel is működik a szimuláció. Ezek automatikusan illeszkednek a környezeti adottságokhoz is. Arra is van lehetőség, hogy a tömeget alkotó egyedeket alá-fölé rendeltségi viszonyba állítsuk, mint például egy ló és a lovas. Ezeket a rendszer egymástól függetlenül is képes kezelni. Végül érdemes megemlíteni a részleges ragdoll effektet is, amely beállítástól függően csak a tömeget alkotó egyedek bizonyos részére hat.

Megújul a folyadék-szimulációs eszközkészlet is. Videós forrásból vághatunk ki folyási vektorokat, amelyeket aztán egy FLIP folyadék-szimuláció vezérlésére használhatunk. A szimulációban megjelent a levegő nyomása is, amely révén sokkal realisztikusabb buborékokat kapunk. A haj-szimulációs eszközök is bővültek. A rendszer sokkal pontosabban kezeli a különböző típusú és hosszúságú haj- vagy szőrszálakat.

Kisebb, de ötletes újításnak számít a gamepad camera rendszer, amely révén az Xbox és PlayStation kontrollereivel, esetleg 3d-s egérrel valós időben rögzíthetjük a kamera mozgását.

A Houdini 16.5 Windows 7-től felfelé, Mac OS X 10.10.2-től felfelé, valamint a Linux számos verziójával (Ubuntu 14.04, Debian 7.0, RHEL 6, Fedora 16, Open SUSE 12.1, CentOS 6, Mint 13) kompatibilis. A frissítés részletes leírását a hivatalos oldalon olvashatjátok.

MEGOSZTÁS:
Meshmag