Blade Runner 2049 breakdown a UPP-től és az MPC-től

A nagyszabású sci-fin több stúdió is dolgozott, a Blade Runner 2049 néhány titkát most két csapat, a UPP és az MPC Design tárja fel.

A tavalyi ősz egyik legnagyobb durranása volt a rajongók milliói által évtizedek óta várt Blade Runner 2049. A ’80-as években Harrison Ford főszereplésével készült első mozi óta rengeteg idő telt el, de a filmet a mai napig a legnagyobbak között emlegetik. A látványvilág már akkor is egész egyedi volt, de természetesen technológiai szemmel össze sem lehet hasonlítani a folytatással. Utóbbi elkészítésében több VFX-stúdió is részt vett, közülük a napokban a UPP (Universal Production Partners) és a MPC Design csapata mutatta be munkáját.

https://vimeo.com/248318780

A UPP bemutatójában elsősorban a szereplőket érintő maszkolások és utómunkák láthatóak. A legtöbb esetben ezt 3d-s modellekkel oldották meg. Az egyik szereplő egyik szeme helyén csak egy üres gödör látható, amely szintén ezzel a technológiával készült. Ugyanígy Ryan Gosling verekedős jelenetében is ezt a megoldást alkalmazták. A video második felében már inkább a környezeti elemekre koncentrálnak. A szereplők körül lebegő drónok, a szakadó esőben a háttérben látható város vagy épp a víz alatti jelenetekben látható buborékok.

A MPC videója is többnyire a szereplőkre fókuszál. Pontosabban egy bizonyos szereplőre, Rachelre. Az ő helyzete ugyanis meglehetősen komplikált volt. Rachel karaktere már az 1982-es Blade Runnerben is szerepelt, Sean Young formálta meg. Ám a két mozi között eltelt harmincöt év, ami a színésznőn is nyomokat hagyott. Ezért az MPC csapatára várt a feladat, hogy Sean Young segítségével digitális úton alkossák meg fiatalkori arcát. Ebben motion capture technológiát alkalmaztak, amellyel a színésznő arcának legkisebb rezdülését is rögzítették. Ezt később 3d-s modellre ültették át, amely megjelent végül a Blade Runner 2049-ben. Így az akkori jeleneteket is képesek voltak reprodukálni.

MEGOSZTÁS:
Meshmag