Elérhető a Scatter for 3ds Max nyílt bétája

A SiNi csapata elkészült legújabb 3ds Max pluginjének béta változatával, a Scatter for 3ds Max mindenki számára ingyen érhető el. Segítségével a lehető legkevesebb munkával készíthetünk fákkal vagy sziklákkal teli terepet.

A SiNi csapata régóta foglalkozik pluginok és eszközkészletek fejlesztésével a 3ds Maxhoz. Legújabb munkájuk a napokban ért el a nyílt béta szakaszhoz, így most minden felhasználó ingyen, szabadon próbálhatja azt ki. A Scatter for 3ds Max célja, hogy a lehető legkevesebb munkával készíthessünk fákkal vagy sziklákkal teli terepet. És ezt menet közben is aprólékosan szerkeszthessük.

A Scatter for 3ds Max nagyjából ugyanazt a célt szolgálja, mint a Forest Pack az iToo Software-től, de a működési elve eltér. A jelenetben szereplő objektumokat előre meghatározott szóródási értékekkel is elhelyezhetjük. De arra is van mód, hogy egy ecsethez hasonlóan kézzel rajzoljuk meg őket, illetve töröljünk belőlük, ha szükséges. A rendszer nagyjából úgy működik, mint a szintén a SiNi által fejlesztett Disperse plugin. Alkalmas arra is, hogy minden egyes objektumhoz eltérő textúrát vagy anyagtulajdonságot rendeljen hozzá. Illetve arra is, hogy az aktuális kamerabeállítással nem látható elemeket kivételként kezelve ne jelenítse meg.

A Scatter for 3ds Max hatalmas jelenetek kezelésére is képes, ahogy az a fenti videóban is látszik. Jelenleg elsősorban V-Ray renderre van optimalizálva, de hamarosan a Corona renderrel is működni fog. A plugin a 3ds Max 2014-től felfelé kompatibilis, a tervek szerint még három hónapig marad az ingyenes béta állapotban.

MEGOSZTÁS:
Meshmag