Újdonságok a Substance Painter nyári frissítésében

Az Allegorithmic kiadta a Substance Painter legfrissebb verzióját. Talán a legfontosabb újítás az SSS funkció, amit most már támogatnak a beépített shaderek. Emellett új projekciókkal és fill layerekkel kapcsolatos tool-ok is bekerültek a verzióba, javítottak az interfészen, és támogatást adtak hozzá többféle formátum importálásához.

Az új SSS mód használatához szükségünk lesz egy Scattering mapra, amit hozzá kell adnunk a texture sethez, aztán a post effektek között kell beaktiválnunk magát az effektet.

Az új verzióban már nincsenek négyzetformához kötve a beimportált textúrák és stencilek, hanem valós időben manipulálhatjuk azokat, így nem kell oda-vissza pingpongoznunk többé a képfájlokkal. Már a tilingot is egymástól függetlenül állíthatjuk be mindkét tengelyen. A fill layereket egyenesen a viewportban manipulálhatjuk, a Photoshopéra emlékeztető transform eszközzel; a tri-planar projektált layereket pedig 3D transform, rotate és scale irányítókkal hangolhatjuk finomra.

Egyéb újdonság még az Alembic fájlok támogatása; a kameraobjektumok importálása meshek mellett, amik között szabadon váltogathatunk a Substance-en belül; gITF támogatás; ID map drag-and-drop, ami kényelmesebbé teszi az ID mapokhoz a matériák betöltését; és a Substance formátumot is jobban kezeli már a program.

MEGOSZTÁS:
Meshmag