Megjelent a Gravity Sketch VR 1.5

0
A virtuális valóságra épülő 3d-s design szoftver, a Gravity Sketch VR legújabb kiadása új eszközökkel és hasznos megoldásokkal bővült.

 

A Gravity Sketch csapata elkészült a VR-technológiára épülő 3d-s design szoftver, a Gravity Sketch VR legújabb, 1.5-ös verziójával. A frissítés új eszközök mellett más hasznos újdonságokat is hozott magával. A fejlesztők szeretnék megmutatni, hogy a jövőben a VR-tehnológia új távlatokat nyithat a modellezés és design előtt.

 

A Gravity Sketch VR lehetővé teszi, hogy a felhasználó a virtuális térben dolgozzon. Az eszközei között az ink toollal lehet a térben új elemeket létrehozni, ezek szilárdságát a festő mozdulat sebessége és a kontroller adott analóg billentyűjének nyomása határozza meg. A szoftver támogatja a 3d-s layereket, így az egyik rétegen vázlatot készíthetünk, majd egy másikon a stroke toollal már pontosíthatjuk, finomíthatjuk a részleteket. 3d-s felületeket is létrehozhatunk a revolve tool segítségével egy meghatározott tengely körül forgatva azokat. A curved surface tool pedig szabad kezes rajzolást tesz lehetővé.

Az 1.5-ös frissítés révén két görbét össze is lehet kötni, ezáltal új felület jön létre. Ez sokkal közelebb viszi a munkafolyamatot a hagyományos DCC alkalmazásokéhoz. Egyelőre a textúrázás csak az alapvető felületi színekre korlátozódik, az UV textúrázás még fejlesztés alatt áll. Viszont előre gyártott HDRI környezeteket már fel lehet használni. Az elkészült modelleket 2d-s képpé is lehet alakítani, de akár exportálhatjuk is OBJ, FBX és IGES formátumba. A frissítés nem csak a görbék és felületek összekötését teszi lehetővé, de az objektumokat immár csoportokba lehet rendezni. Szintén újdonság az ortografikus nézet.

 

A Gravity Sketch VR nem csak a szórakoztatóiparban kínálhat újszerű megoldásokat, de akár a grafikus ipar más területein is. A szoftver Windows 7-től felfelé és macOS 10.13-tól felfelé kompatibilis. A VR-headsetek közül az Oculus Rift és a HTC Vive mellett a Windows Mixed Realityt is támogatja.

Share.

About Author

Leave A Reply