Megjelent a FumeFX 5.0 a Mayához

Sitni Sati kiadta a FumeFX gáz alapú folyadékszimulációs szoftver 5.0-s verzióját Mayához. Az új verzióba többek között egy új GPU-gyorsított viewport preview és jelentős stabilitási javítások is bekerültek.

A frissítéssel javult a Maya integráció, már támogatott a natív nParticles rendszer is; és egy új FumeFX-Arnold Volume is bekerült, illetve AOV támogatás az Autodesk Arnolddal való rendereléshez.

Gyorsabb, stabilabb gázszimuláció, több szimulációs caching-gel kapcsolatos beállítás
A legtöbb Mayás újdonság a FumeFX 5.0 3ds Max verziójában már benne volt, de természetesen vannak exkluzív funkciók is.

Az újítások között található a conservative advection, egy új advection típus, ami Sitni Sati elmondása szerint stabilabb és részletgazdagabb folyadékszimulációt eredményez, főleg komplexebb geometriák esetében.

A QCG solvert is jelentősen frissítették: az új felépítésének köszönhetően a szimulációk akár 20%-kkal gyorsabban futhatnak, jobban kihasználják a többmagos processzorokat, és szépen retime-olhatóak, függetlenül a szimulációs sub-stepektől és a retiming scale factortól.

Egy új lossy tömörített formátum is belekerült az új verzióba, channelenkénti külön beállításokkal, így keverhetjük a lossless és lossy channeleket akár egy cache fájlon belül is.

Az új GPU-gyorsított szimulációs preview – ami a Maya esetében a Viewport 2.0-ba integráltan működik – támogatja a volumetrikus árnyékokat, a valós geometry occlusion-t és a valós idejű shader feedback-et.


Jobb integráció a Maya natív particle rendszereivel, szebb Arnold renderek
A FumeFX 5.0 Maya verziójában exkluzív funkció az nParticles, a Maya natív particle toolsetjének támogatása. Az nParticles már használható a FumeFX particle emitterével.

Az Arnolddal való rendereléskor használható új FumeFX-Arnold Volume támogatja az Arnold Standard Volume shaderét, és a Standard Shader már támogatja az Arnold normal, motion vector és Z-depth AOV-it.

A FumeFX 5.0 Maya változata Windows-on és Linux-on is futtatható. A használatához Maya 2015 Ext 1 vagy újabb verzióra van szükségünk, hogy ki tudjuk használni az új GPU-gyorsított viewport preview-t.

Az újdonságok teljes listája Sitni Sati blogján

MEGOSZTÁS:
Meshmag